Met je gezicht

Met je gezicht tegen de muur lopen, figuurlijk dan heb ik afgelopen week echt wel gedaan.

De nieuwe job, laat me kennis maken met een aantal technische hoogstandjes die ik echt nog niet onder de knie heb.  Met als resultaat dat ik een rooster vergat te bestellen en aansluitingsmateriaal.  Echt uit gebrek aan kennis en met bevestiging van de grote baas gebrek aan begeleiding.  Dat al de info die ik de afgelopen maanden te verwerken kreeg niet allemaal is blijven hangen wordt ook pijnlijk duidelijk.

Het voordeel hiervan is, dat ik in een razendsnel tempo bijleer en deze fouten geen 2de keer zal maken, het nadeel is dat het me frustreert, de perfectionist in me werd al een aantal keer gevoelig geraakt en een stap terugzetten is toch wel een lesje in nederigheid weer.

En toch blijft het kicken om alles onder de knie te krijgen en houdt alles me alert en moet ik constant de focus hoog houden en dat was echt waar ik op zoek naar was.

En we zullen het maar plaatsen onder leerschool zekers :-)……

9 gedachtes over “Met je gezicht

  1. ‘…en met bevestiging van de grote baas gebrek aan begeleiding’ – gelukkig maar, dat dat inzicht er is vanwege de werkgever. Zoiets vraagt inderdaad tijd, geduld. En laat ik nu eens heel clichématig uit de hoek komen: Rome is ook niet op één dag gebouwd. Komt heus wel goed, met jouw doorzettingsvermogen, inspanning en de wil om bij te leren.

  2. Je hebt al een geweldige weg afgelegd. En ja afven toe kan je nog eens missen. Maar ik ben er van overtuigd dat het je inderdaad geen twee keer zal vergeten. Wedden dat je baas toch heel tevreden is over je prestaties. En jij bent zo leergierig, dat je het snel allemaal onder de knie zal krijgen.

  3. Wij werken hier ook met het principe ‘in het water gooien en zie dat je aan de kant geraakt’, maar ik werk er aan om die afstand te verkleinen naar de kant. Het is niet eenvoudig om in een job te starten waar je nog niet de kennis hebt van ‘het product’. Dat werkt inderdaad enorm frustrerend. Ik google nog geregeld termen die ik in management meeting hoor.

Geef een reactie

