Hello november

November, altijd een van mijn lievelingsmaanden, ja ik weet het, het is veel donker, kil en vochtig but I love it!  Dit jaar gaat de maand gekleurd zijn.

Aanstaande maandag brengen we bomma naar de rvt, dit weekend gaan we proberen het daar zo fijn mogelijk in te richten, we hadden weinig keuze en moesten snel beslissen.  Toch even een pluim naar mijn zus, want zij heeft enorm veel geregeld, is de rvt’s gaan bezoeken, telefonisch en aan de hand van foto’s hebben we samen beslist, maar het was een zware beslissing waar we beide niet goed van waren.  Het is een grote stap en ik weet niet hoe bomma zelf gaat reageren, maar ik hou mijn hart vast.  Ik heb haar karakter geërfd en eerlijk, ik hoop dat die halte voor het einde me bespaard wordt.

Er komt veel op ons af, administratief en voor bomma was er nooit iets bespreekbaar, begreep ze het niet of wilde ze het niet ik weet het niet, maar nu wordt alles aan ons overgelaten, maar de wetgeving maakt het ons hier niet makkelijk in en gaan we toch via de notaris nog een zorgvolmacht moeten zien te verkrijgen.  Momenteel kan het haar niet meer schelen, het is makkelijk dat alles voor haar beslist wordt en wie mijn grootmoeder ooit gekend heeft is dat een mirakel, maar het geeft mij en mijn zus een overload aan verantwoordelijkheden en moeten we op korte tijd veel acties ondernemen.

Maar november wordt niet alleen zaken regelen, november is ook de maand dat ik en mijn lief 10 jaar samen zijn, we een weekendje wegtrekken en we heerlijk gaan eten, want we hebben de kaap van 10j gehaald en ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik ben echt nog steeds gelukkig met die man, of dit voor de rest van ons leven is weet ik niet maar dan heb ik toch heel veel mooie jaren gekregen en echt graag gezien en graag gezien geworden.

Ook tijd om aan kerst te denken, met kaartjes maken en ontwerpen als eerste op de agenda, de eerste ontwerpen liggen klaar voor produktie :-).

En om het allemaal haalbaar te maken wil ik ook regelmatig gezellige thuismomenten inplannen ( ik praat al echt als een planner), met veel kaarslicht, dekentjes en een heerlijk glas wijn of kop koffie.

En hoe gaan jullie november invullen?

11 gedachtes over “Hello november

  1. Vier die tien jaar samen maar eens goed, het is toch een mijlpaal! Wij hebben in november een babyborrel van goede vrienden, een etentje bij nieuwe vrienden en voor de rest ga ik hopelijk mijn goede voornemens op het gebied van sporten waarmaken :-).

  2. Wij hebben ook zo’n zorgakte geregeld via de notaris. Anders moesten we naar de rechtbank en dat zagen we niet zitten. Gelukkig is er voor je oma snel een plek gevonden. Maar inderdaad, er komt daar zo veel bij kijken. Zo blij dat je zus je veel geholpen heeft. En die tien jaar samen, die moeten jullie inderdaad gaan vieren! Groot gelijk! Wat wij in november doen, euh, dit weekend gaan we naar Vorst nationaal naar het optreden van ” the war on drugs” we overnachten in een B&B in de buurt. en voor de rest is er niet iets gepland.

  3. moeilijke, maar verstandige keuze ivm de grootmoeder.
    Normaal vind ik november ook een leuke maand (als Halloweenfan), echter heeft een vriend zonet zelfmoord gepleegd. De maand november gaat nu plots een andere bijklank hebben voor mij.

  4. Geniet van jullie weekendje en van elkaar ❤
    Hier geen plannen… voor zover ik weet… november is een donkere maand, niet mijn favoriete maand, dus van mij mag die snel om zijn 😉

  5. Geniet van jullie 10-jarig samenzijn! Wij vieren de verjaardag van Tuur deze maand en gaan daarnaast ook wel proberen om een aantal rustmomenten in te bouwen. Zelf vind ik dat wel gezellig, beetje koud weer, donker buiten en dan met een dekentje en een boek in de zetel kruipen 🙂

  6. Proficiat alvast met jullie 10-jarig samenzijn!! Zelfgemaakte kerstkaartjes worden hier intussen ook ijverig afgewerkt :-). Kan niet wachten om ze te versturen, nog eventjes toch… En er wordt al stilaan aan kerstcadeaus gedacht.
    Kan me voorstellen dat zulke beslissingen voor jouw grootmoeder niet te onderschatten zijn. Ik wens jou veel goede moed, de juiste steun en energie om dit te kunnen regelen en in goede banen te leiden.
    En euhm…kaarslichtjes, een fleece dekentje, een hartverwarmend drankje…ook hier…bring it on!

  7. Hoera voor het plannen 🙂 Wij gaan naar Wim Helsen gaan kijken eind November. Wij tweetjes. Morgen oma’s bezoeken om te zien wat de man met de witte baard bracht… Verjaardagsetentje van mijn mama samen met zus, en mijn 31ste verjaardag de twintigste! Leuke vooruitzichten. Proficiat met de kaap van 10!

Geef een reactie

