Halloween

Halloween, ik ben zot van tradities en feesten, maar Halloween laat ik traditioneel aan me voorbijgaan.

Ik ben zot op pompoen op verschillende manieren klaargemaakt, maar met theelichtjes bezorgen ze me de kriebels.  Ik groeide ook niet op met het  feest een feest dat ontstond toen de Keltische agenda nog op 31 oktober oudjaar aangaf en het nieuwe jaar startte op 1 november.

In het Verenigd Koninkrijk geloofde ze dat op 31 oktober de gestorven geesten van het afgelopen jaar terugkwamen om een levend lichaam in te nemen, om deze af te schrikken droegen ze maskers.

Voor zover ben ik mee…zelfs het verkleden om de geesten te verdrijven, ondanks het feit dat ik in mijn broek doe van die gruwelijke taferelen van zombies met liters bloed, de op echte lijkende spinnen…

Toen ik mijn wekelijkse boodschappen deed werd ik overvallen door heksen aan de kassa en er zwierven van die zombie’s rond die het leuk vonden de mensen aan het schrikken te brengen, op eieren heb ik mijn boodschappen gedaan, als de dood als er eentje achter me zou staan.

Dus laten we afspreken dat ik het feest aan me laat voorbij gaan zonder schrikken en zonder de zombies :-).

Ik heb het er echt niet met,..

14 gedachtes over “Halloween

  1. Ook niet aan mij besteed, van die verkleedpartijen met creepy monsteroutfits. Herfstige versieringen met pompoenen, siervruchten en uiteraard kaarsjes vind ik dan best wel oké. De jeugd vind deelnemen aan zo’n Halloweentocht dan weer wel leuk en ik…vind het leuk voor hen 😉 Toch kunnen we er niet omheen. Jonge kinderen worden er in meegezogen via de scholen en de schooljuffen…die moeten mee…

  2. Haha, grappig. Ik merk inderdaad dat er in België veel meer aandacht wordt besteed aan Halloween. In NL doen ze verwoede pogingen maar of dat écht gaat aanslaan weet ik niet. Als ze maar niet langs gaan komen op Halloween met hun lantaarntjes. Want dat doen ze al op 11 november (Sint Maarten én mijn verjaardag). Het is niet en/en. Overigens zou ik Halloween wel leuker vinden dan 11 november: beetje je tuin opleuken met pompoenen. Leuk hoor.

  3. Boe!! Nu zijt ge verschoten hé! 😮
    Wat jij hebt met Halloween, heb ik met kerstmis. Te geforceerd, te verplicht plezant. Ieder jaar “onderga” ik de verplichte kerstfeestjes. Achteraf denk ik meestal wel: ach het viel wel mee.

    Nee, gij mij maar Halloween, niet dat verschieten, wel de toffe grime, de kostumes en mooie decors.
    Speciaal voor Halloween hebben wij zelfs een heuse doodskist staan. Ach ja, ieder zijn pleziertje niet waar?!

    Mhooowahahahahahaaaa!

Geef een reactie

