Feestjes

Over feestjes van collega blogger, drukt perfect uit hoe ik me voel op maandag, na een avondje stappen zaterdagavond.

Zaterdagavond om een uur of 7 waren de vriendjes daar, een puree met zongedroogde tomaatjes en geitenkaas en lekker stukje vlees, want er moest een fond gelegd worden, want wij gingen uit, met als doel, Studio 54.

U raadt het al, de kostuums en pruiken werden uit de kast gehaald, make-up werd meer dan ruim opgebracht en je wil niet weten hoe ik daar van genieten, glitters, veel kleur en vooral van alles HEEL veel, het transformeren is al de helft van de pret.

 

Half 10 tijd om te vertrekken en rond 22u stonden we waar we moesten zijn in een of ander VIP-box, die zijn geld niet waard is, maar dat is een ander verhaal.  En het is onmogelijk om te blijven stilstaan op de muziek en aangezien dat ik en mijn lief dansers zijn, stonden we niet stil 🙂 en hadden we weer met zijn 2-tjes ondanks dat we in groep waren een geweldige tijd.

Tegen 4u lagen we in bed, ik bloednuchter het lief met meer dan voldoende pintjes in zijn lijf :-).  Als een blok viel ik in slaap,  totaal leeg.  Maar om 9u30 klaarwakker.  Mijn lichaam deed overal pijn en stem die had ik vergeten in het Sportpaleis.  Dit ging geen topdag worden, zoals voorspeld.

Maar er was nog wel de opruim van het etentje, waar ik vol goede moed invloog.  Na alles weer blinkend in de kast te hebben gezet, maakte ik een kop koffie en een fruitsalade voor mezelf en nestelde me voor tv, mijn lief hoorde ik nog flink doorsnurken.  En genoot ik van een moment voor mezelf.

Ik verplichte me toch van de bank te komen en even langs mijn grootmoeder te rijden met eten en even wat nodige zaken van mijn to-do list af te werken.  Maar tegen ik terug thuis was, was het vat echt leeg.  En werd het een namiddagje zetelcrashen en lange middagslaap.

Vandaag voel ik me nog steeds niet top, ben wel wat verkouden en mijn stem herstelt traag, maar ik stel me toch de vraag, is het dit me nu allemaal waard?  Is dit nu oud worden, een avondje thuis verkiezen dan eens goed uit te gaan?  En eerlijkheid gebied me dat dit feestbeestje liever eens goed uit eten gaat en op tijd in haar bedje ligt, dan de dansvloer onveilig te maken en me 2 dagen geradbraakt te voelen.  Een mens moet keuzes maken en ik kies voor energie 🙂 en het is tijd voor andere dingen dan uitgaan…..

 

 

17 gedachtes over “Feestjes

  1. O, wat kan ik dat goed begrijpen! HIer is het ook steeds keuzes maken. Een feestje betekend daarna een dag rust inplannen. Wikken en wegen wat nu het belangrijkste is. Is het ouder worden of ben je gewoon oververmoeid, misschien ligt de waarheid ergens in het midden. Maar het is idd niet leuk om te beseffen, tien dat lukt me niet meer. Maar gelukkig hebben jullie er van genoten! Dat maakt heel veel goed!

  2. Ik kan nog steeds genieten van eens te gaan dansen, al is het de dag nadien minder fijn. Wij gingen zaterdag naar een trouwfeest waar we veel gedanst hebben en zondag was het dus rustdag ;-). Amai, de hoofdkleur van de avond was duidelijk roze, jullie zagen er schitterend uit!

  3. Goh het hangt er een beetje van af. Als ik écht kan dansen en de muziek is goed, dan hou ik dat ook wel vol tot 4u, 5u ’s morgens. Als ik de dag er op wat extra kan rusten en niet te veel gedronken heb, is dat nog te doen. Maar slapen tot de middag zal me nooit lukken, dus die extra slaap moet er dan wel op een ander moment komen, of de dag er na. Veel water drinken helpt. Ik heb dan wel een paar dagen last van mijn rug, maar dat heb ik er dan wel voor over.
    NIET als het saai is, of als het alleen maar drinken is op café, of een etentje dat vreselijk lang uitloopt. Dan wil ik weg.

  4. Oei, dat komt er dus op neer dat je toegeeft dat je oud aan het worden bent. Nee, ik sla niets over. Ik slaap sowieso al maar 5u dus heb er weinig last van. Drank daarentegen is iets anders. Echt kanonzat drinken doe ik niet meer. (ai, zondag is het jeneverfeesten in Hasselt, toch wel 30 jeneverkes achter overkappen)

  5. Soms, heel soms, kan ik nog doorschieten. Maar dat is meestal ‘onverwachts’. En dan ligt het eraan welke dagen erna komen en of dat binnen of buiten is, hoe ik me voel. Feesten met voorbedachte rade is niets voor mij. Maar soms overkomt het je en dan vind ik dat prima en leuk. En dan neem ik de vermoeidheid maar even voor lief.

  6. Wat een enigszins verrassende wending naar het einde toe. Voor mij ook niet, dat wilde feestgedruis en al helemaal niet verkleedpartijen en co. Doe mij idd maar rustig genieten al kan dat net zo goed buitenshuis. Ik heb altijd graag gedanst en word ik morgen ergens uitgenodigd…ben ik er graag bij maar dat onmenselijke late, no thanks en alcohol al helemààl niet.

  7. Ik ben ook eens uitgeweest, ik heb een week moeten recuperen 😀 1 van de vermoeidheid een dag of twee, en de dagen ernaar van mijn voeten en gewrichten, stokkestijf . Maar ik heb me dan ook bijna letterlijk gesmeten op de dansvloer. Ik vind het de moeite waard 🙂 zo een keer op een weg (ale, een keer per jaar ofzo :-))

  8. Tegenwoordig hebben wij ook meer hersteltijd nodig dan vroeger en vind ik het ook vaak fijner om een gezellige avond thuis of bij vrienden te hebben dan de dansvloer onveilig te maken 😉

  9. Ik ging vorige zaterdag voor het eerst in 5 jaar ofzo ook nog eens op stap. Na een halve dag werken en een halve daguitstap naar Mechelen. Op pumps van 10 cm die ik nooit eerder droeg. Ik had geen groter risico kunnen nemen in mijn dodelijk saai leven 🙂 Maar de dag erna viel het gelukkig véél beter mee dan verwacht. Ik ben voor de zekerheid toch maar stilletjes in de tuin blijven liggen, die 24 graden was het perfecte excuus daarvoor 🙂

Geef een reactie

