Style switch

Gaat mijn nieuwe job ook een style switch met zich meebrengen?   Ik veranderde van de glinsterende wereld naar een stoffering magazijn :-).  Ik ben gewend om in dunne jurkjes op hoge hakken naar kantoor te trekken.  Waar een werkvrouw elke dag ( echt waar) de boel proper maakte, vuilbakjes leegde, de vaatwasser uitlaadde en de perfect uitgeruste keuken elke dag poetste.

Hier passeert de werkvrouw op maandag en wordt de boel gekuist met “Glassex” ( kid you not), de vaat doe ik elke dag” en ik hou mijn eigen bureau proper, want als de monteurs binnenstappen zie je bijna letterlijk de stofwolk volgen, de dossiers vertrekken hier in propere toestand maar ik krijg ze u raadt het onder het stof terug.  Stof stof stof.  Toebehoren ( buizen, bochten, regenkappen) liggen hier voorradig, allemaal prima, tot je een inventaris moet maken om de voorraad aan te vullen.  Stof overal ook op je kledij.  En u voelt hem komen.  Jurkjes, high heels, fijne broekjes met zijden bloesjes een stijl die ik me eigen maakte lijkt nu heel ongepast, mijn collega’s lopen hier op sneakers en jeans, zelfs de salopet heeft haar weg naar hier gevonden, maar hey ik ben 44, geen 24.

Dringt het zich op dat ik mijn garderobe een keertje ga bekijken en aanpassen?  Ik word een beetje onpasselijk bij het idee, maar ik moet bekennen na een maand dat mijn huidige garderobe niet van een praktisch niveau is om hier rond te lopen.

En zo ja, gaan we dan echt voor de sneakers en jeans met sweater?  Of heeft er iemand een beter idee?

41 gedachtes over “Style switch

  1. Tja, een andere werkvloer – letterlijk dus – dat vraagt soms om veranderingen. Als je je mooie kleren graag proper wil houden dan zou ik die inderdaad minder vaak aandoen. Je kan je jeans net zo goed stylish combineren met een mooie bloes, en sneakers en lage laarsjes. Ik moet tijdens mijn leveringen soms onder tafels kruipen en zo, dus mijn eerder deftige style heb ik ook wat laten varen… 😀

  2. Haha, ik moet eigenlijk heel hard lachen, want ik zie het natuurlijk weer allemaal voor me! Jaja Gitteko, trek die fleece en die sneakers maar aan. En euh misschien kan je in de zomer crocks dragen. Maar alle gekheid op een stokje. Ja je past je best een beetje aan aan je werkomgeving. Ik ben nu zelf geen highheelmens, maar zie je me al staan midden de speelkoer, opgemaakt , sneakers sexy kleedje, euh, ik denk het niet. Maar in elk geval, veel sterkte ermee! En een mooie jeans, niets mis mee hé! Je kan je met een broek zeker nog stijlvol kleden. Succes!

  3. Collega van mij (in een jurkjes + high heels omgeving) had gisteren een jeans aan + leuke sweater + glittersneakers. En ze was chicste madam van allemaal. Lag aan die glittersneakers, zonder twijfel. Go for it. Je krijgt er misschien nog wel een boost van ook. 🙂

  4. Op dagen dat het niet zo nauw steekt, draag ik vaak een jeans met een leuk truitje op, bijvoorbeeld met een v hals en enkellaarsjes. Dat is meer casual zonder dat het direct sweater en sneakers worden.

  5. Langs de andere kant toch wel eens een leuke uitdaging om binnen een nieuw kader kledij naar jouw smaak te vinden. En ik ben het eens met een paar suggesties hierboven: geklede vest, gekleed bloesje, maar wel jeans. Met glittersneakers. Of brogues 😉…

  6. 🙂 Ik heb twee delen in mijn kast: als ik naar het hoofdkantoor kom is het allemaal wat opgekleder en bijvoorbeeld hoge hakken en jurkjes. De dagen dat ik vanuit de fabriek werk zijn het eerder jeansbroeken met sneakers en geklede truitjes.

      1. In mijn geval: truitjes die er business casual uitzien, dus niet te gekleed maar ook niet te casual met bijvoorbeeld heel veel tekst op.

      2. Ben dit weekend 2 heel eenvoudige truitjes gaan halen, ronde hals in donker blauw en een oud roze kleur en een skinny zwarte jeans, en ga wat sjaals bijkopen om het geheel op te fleuren 😉

      3. Strak plan! En misschien een idee om eens een outfitpost te doen want ik ben intussen benieuwd geworden naar die nieuwe garderobe 😉

  7. hm, ik ben 53 en ik draag niets anders dan jeans en sneakers… Moet ik mij daar nu voor schamen? 😉 en nee, ben niet van plan om ooit mijn garderobe aan te passen aan mijn leeftijd. Ik voel me goed in wat ik draag, wat een ander daarover denkt, daar trek ik mij echt niets van aan 😀

      1. Ik heb dat ook, ik vind sneakers echt mooi bij andere mensen, maar bij mezelf net iets minder. Ik vind dan altijd dat ik er zo slordig uitzie…

    1. Samaja, ik heb dat dus als ik iets van hak draag, dan voel ik me echt wat fake, en dan sla ik gegarandeerd een voet om maar het zal ook wel iets in mijn hoofd zijn 😉

  8. Hoera voor jeans, sneakers en comfy-trui! Daar zou ik me veel meer op mijn gemak in voelen maar elke zijn smaak. Ik vind mooie kledij ook wel mooi maar bij anderen, want ik draag liefst kleren die gewoon makkelijk zitten.

  9. Ik moest de salopet even opzoeken. Haha, ja ik begrijp je compleet, ik loop op mijn werk ook standaard in jurkjes en hoge hakken. Maar ik snap dat een andere omgeving ook een andere look vraagt, onze kledij is niet overal even handig. Maar ik zou het wel je eigen stijl maken.

    Spijkerbroek met high heels, top en jasje ofzo. Beetje casual chic. Of ik zou bijvoorbeeld een jurk maar dan met sneakers (moet dan wel staan :)). Dan maak je je stijl een beetje casual, zonder jezelf te verliezen.

  10. My go(o)d(n)ess. A serious issue. Ik denk er even over na en denk dan, maar ja, verander die stijl maar eens. Bij ons loopt hier een knap madammeke rond, nu eens in high heels en kleedje en dan weer in jeans met sneakers. Beiden staan haar schitterend. En verandering van spijs en blablabla en zo.

  11. Ik begrijp dat heel goed. Zelf kijk ik ook gewoonlijk rond naar wat er zoal gebruikelijk is op een werkplek (iets met spiegelneuronen en zo) al wens ik toch zoveel mogelijk mezelf daarin te (mogen) blijven. De praktische kant is natuurlijk ook van tel, naast een goed voorkomen. ’t Is soms wel een beetje zoeken, dat klopt.

  12. Dat wordt een werk-kleerkast en een vrije-tijds-kleerkast 😉
    Een skinny jeans met een mooi bloesje en comfy gilet past altijd. En tegenwoordig heb je al heel mooie deftige sneakers als het wat comfortabeler moet zijn.

Geef een reactie

