Reisplannen

Reisplannen, wie maakt dat nu niet graag…maar in ons geval worden de reisplannen door mijn zoon bepaald volgend jaar :-).  Mijn zoon krijgt de kans om deel te nemen aan een voetbaltornooi in Zweden, u leest het goed, het mooie Zweden.  Dat tornooi vindt plaats tijdens mijn vakantie ( met dank aan de verandering van job) wat maakt dat onze keuze snel gemaakt was.  Al heel lang staat Zweden op onze reis “bucket” list en nu kunnen we beiden combineren.  Het ontdekken van Zweden en toch een match van de zoon meepikken, want ik weet dat ik daar ga blinken van trots, mijn kleine jongen als aanvoerder van zijn team daar, de voldoening van jaren 3 keer per week hem wegbrengen naar de trainingen :-).

We willen graag proberen om het land te ontdekken met een mobile home, zodat we ook een keertje ervaren of een mobile home een manier van reizen is die bij ons past.  Zodat we een stukje van het land kunnen zien en toch een matchke meepikken.

Het idee maakt me blij en vooral dat mijn lief met het idee afkwam, wat niet evident is aangezien zijn zoon er ook nog is, die uiteraard welkom is, maar of het een reisvorm is voor hem dat betwijfel ik.  Maar ik denk dat ik me daar meer zorgen over maak dan het lief en aangezien dat een citytrip er volgend jaar niet echt inzit wegens geen verlof :-), kunnen we mss 2 reizen inplannen tijdens de 3 weken bouwverlof, ambitieus vooral qua budget maar als we het goed budgetteren moet dat wel lukken :-), met dank aan YNAB.

Een weekje Zweden en een weekje zon-zee-strand, met die gedachte kan ik leven :-).  En lijkt het idee aan de lange winter minder erg.

Begin oktober en wij maken plannen voor de zomer van 2018, ook Kerst is al ingepland :-), go with the flow, het is niet aan ons besteed :-).

25 gedachtes over “Reisplannen

      1. We willen graag een roadtrip doen. Eerst wilden we naar de Westkust van de VS, maar dat zal te duur uitvallen denk ik. We twijfelen nu tussen Ierland, Kroatië, Engeland, Portugal… Zware keuzestress ;-). Zweden lijkt me overigens ook mooi!

  1. O wat geweldig, zo zien jullie eens wat anders! Een mobilhome met zijn vier is misschien wat dicht op elkaar zitten, maar het valt te proberen! Ik ben ook al volop aan het plannen voor volgend jaar. Ik moet nu ook rekening houden met het schoolverlof dat het reizen een stuk duurder zal maken. Maar we gaan wel eerst eind maart naar Canada voor een week. Dat zal veel te kort zijn aangezien er daar heel wat te gebeuren staat, maar soit, het was al een tijdje geboekt. Veel succes met uw plannen!

  2. Wat leuk zeg, heb je meteen al wat leuke dingen om naar uit te kijken 🙂 Zweden staat hier ook op de bucketlist want het lijkt me een heel fijn land te zijn om eens te bezoeken!

    1. Je kunt überhaupt niet snel rijden in Zweden, ook niet met een gewone auto. En de kampeerplaatsen in Zweden zijn goed te doen en ingericht voor mobile homers: vaak is er een gemeenschappelijke keuken waar je je eten maakt en ook op eet. Hoef je niet in je camper te koken.

  3. Als ze mijn vakantie zouden afpakken, zou ik stoppen met werken want dat is zowat de enigste motivatie die ik heb. Nog 3 weken werken en dan tot 22 nov. in het Oosten rond trekken met 5 dagen Maldiven. Vandaag nog 4 dagen skiën geboekt in Kerstvakantie. In jan. ga ik ook al op de latten staan. In april meestal 10 dagen naar het Oosten (waar anders lol). Augustus ga ik 2 weken ergens in Europa door houden.

  4. Wauw, dat zou tof zijn… ik zou het volledig zien zitten 😉
    Normaal gezien beginnen we ook al vroeg reisplannen te maken… ons weekje Frankrijk is een feit en voor de rest zitten we te veel met de verhuis in ons hoofd… nog even aftellen.

Geef een reactie

