Warmte

Op 1 september stapte ik met een klein hartje de wereld van de kachels & haarden in.  De eerste dagen was een lawine van informatie en indrukken.  Dagen vlogen voorbij en ik zat echt in een bubbel met enkel en alleen focus op, leren, opnemen en verwerken.

En na drie weken kan ik zeggen ik dat ik mijn draai vind, dat ik het verbazingwekkend vind hoe snel ik mee draai in de een systeem dat zo ver van mijn Paradijselijke ervaring staat.

Mijn eerste indrukken zijn dan ook heel positief, de job inhoud is boeiend, de collega’s behandelen elkaar met respect, voor zover ik kan inschatten wordt er weinig onderscheid gemaakt en samengewerkt, een aangename verandering.

Zijn er dan geen nadelen, tuurlijk wel.  Mijn bureau is minder luxueus, de koffie is minder lekker :-), geen micro om eten op te warmen en ik moet zelf mijn afwas en vuilbak leegmaken :-).  En dan zwijg ik nog over dat de installateurs met hun vieze handen aan mijn ordelijke dossiers komen :-).

En toch ben ik gelukkig, rij ik elke morgen met plezier naar kantoor, ben ik vrolijker, geen frustraties meer, geen verveling, soms zelfs geen tijd om te eten.  In het Paradijs leefde ik van koffie tot koffie, nu is er een ochtend voorbij voor ik denk, ah koffie.  Tussendoortjes, ik neem ze niet meer mee want er is geen ruimte om ze op te eten en zo met je mond vol aan telefoon, het is maar niks.

Elke dag denk ik, dank u voor deze kans, dank u dat ik durfde springen.  Voel me als een vis in het water dat ik mag organiseren en delegeren en dat het wordt gewaardeerd.

En kijk ik uit naar de tijd dat ik alles onder de knie heb, dat ik kennis van zaken heb en weet waarover ik praat, zodat ik de machine nog beter van olie kan voorzien.

We verkopen warmte, maar het is zo’n warm bedrijf waar ik ben terecht gekomen….

20 gedachtes over “Warmte

  1. Wat leuk voor je! Fijn dat je nieuwe job bevalt. Bij ons wordt op 10 november een haard geplaatst. Wie weet wel door het bedrijf waar jij werkt? Geen idee. Fijne dag en fijn weekend (loop wat achter met lezen bij jou).

Geef een reactie

