Gewoontes

Ik beken, ik ben een gewoontedier en wij zijn een koppel die dat bij elkaar versterken. Toen ik de post van Lilith las, was natuurlijk mijn lijstje met gewoontes zo klaar.

  • Elke ochtend wanneer de wekker afloopt draai ik me in de lepel die mijn lief aanbiedt, waar ik tegen mijn goesting uitkom na 9 min. snoozen….een heerlijk momentje waar ik altijd enorm van geniet.
  • Als ik thuiskom, begroet ik mijn katjes, plaats ik mijn handtas op haar vaste plaats. Schoenen uit ( vooral na een hakkendag is dit een zalig moment) en ook mijn kleren gaan uit en hul ik mezelf in een comfi jogging, haar in een staartje. Zo zijn we klaar om te koken en de rest van de avond :-).
  • Bij ontbijt hoort de krant, digitaal….geen ingewikkelde gesprekken.
  • Ik drink elke ochtend koffie bij het ontbijt, om 10u, na mijn luch en ik herhaal nog eens rond 16u :-).
  • Ik pas mijn handtas aan, aan mijn outfit, ja elke dag :-).
  • De eerste die gevoed worden elke ochtend zijn Martini&Royale :-).
  • Elke avond ruim ik mijn bureau op, clean desk, elke dag.

En wat zijn jullie gewoontekes van elke dag??

17 gedachtes over “Gewoontes

  1. Ik ruim ook elke avond mijn bureau op, ik vind het ’s morgens veel leuker om aan een clean desk te beginnen. Elke dag van handtas wisselen lijkt me lastig, je moet al je gerief telkens versteken. Maar ik heb dan ook een hele collectie handtassen en slechts 1 of 2 die regelmatig buitenkomen… Mijn schoenen uittrekken en liefst mijn kousen ook, dat is het eerste wat ik doe als ik thuiskom en telkens weer een zalig moment 🙂

  2. Heerlijk comfi-kledij na het werk, ik moet altijd nog eerst met de honden wandelen en dan wacht ik eigenlijk tot na het eten om mijn pyama te gaan aandoen.

    En mijn nieuwste gewoonte, die ik al paar maand doe is geen gsm en/of internet voor 9h ’s ochtends 🙂

  3. Hier ook gewoontes… opstaan-pipi-douchen-naar het werk. Mijn eerste werk op het werk is de pc aansteken en een koffietje drinken. Eens terug thuis… ook kleren uit en de ‘speelkleren’ aan 🙂

Geef een reactie

