Pubers

Pubers, het is toch niet echt een cadeau in huis….en als het je eigen kind niet is met puberstreken dan is je verdraagzaam level een beetje lager :-), ik ga daar niet over liegen.

Sinds de bonuszoon in de wereld van de pubers stapte, zijn de weekends die hij hier doorbrengt in een meer gespannen sfeer.ย  Buiten het feit dat het lijkt of hij de wereld op zijn schouders draagt en steeds in ochtendhumeur modus verblijft, zorgen nota”s, slechte punten ervoor dat hier meer dan regelmatig de bom ontploft.

Elk weekend is er wel iets, zo ook afgelopen weekend.ย  Zondag was het basket, mijn lief ging de bonuszoon om half negen wakker maken, herhaalde om 9u en in principe moesten ze om 9u45 vertrekken, om 10u15 komt de bonuszoon uit zijn bed ( ik ben zo blij dat mijn zoon, ondanks dat hij andere dingen had waardoor ik hem achter het behang kon kleven, dit niet had), ik maakte dat ik uit de voeten was en trok richting fitness, had hier geen zin in.ย  Om een lang verhaal kort te maken, geen basket en laptop afgepakt.

Het 2de akkefietje liet die dag niet lang op zich wachten, toen de agenda werd gecontroleerd, nota en huiswerk niet gemaakt ๐Ÿ™‚ en toen geen excuses, ik zat midden in de storm, stemmen die de hoogte ingingen, deuren die werden dichtgegooid. Een zuchtend en slechtgezind lief als gevolg..

En dan vertrekt de bonuszoon weer, deze keer voor bijna een maand, want ons weekend wordt nog eens overgeslagen, want er is nooit tijd om een weekend te organiseren in de andere weekends.

Maar eerlijk, ik ben er niet kwaad voor en ik weet dat mijn zoon ook voor zo’n situaties heeft gezorgd, misschien zelfs erger, omdat hij er 7/7 was en toch heb ik hier meer problemen mee, want ik sta aan de zijlijn en onderga en soms denk ik, haal die nu toch godverdomme uit zijn bed ๐Ÿ™‚ ;-).ย  Maar ik ben slechts de bonus.ย  Ik mag voor eten en proper kleren zorgen :-).

Pubers, het is geen cadeau, maar we weten dat ook die periode voorbij gaat….ooit ๐Ÿ™‚

 

 

 

13 gedachtes over “Pubers

  1. Klopt. Maar toch moet een mens zich af en toe eens verplaatsen in de puber zelf. Mossel noch vis, op de rand van volwassenheid, en moeten dansen naar de regeltjes van ouderen (zo wordt het als puber toch ervaren).
    Het gaat voorbij, inderdaad.

  2. Het gaat idd gelukkig over! Ik heb me hier ook blauw geรชrgerd vroeger. En het is idd het beste dat je wat afstand neemt. Want ze tolereren geen bonusmoeder die zich bemoeit met hun zaken. Ik kreeg hier zelfs eens te horen dat het woordje “bonus of plusmoeder ” totaal verkeerd was, want dat ik echt geen meerwaarde was op hun eigen moeder. Vandaar dat ik het woordje plusmoeder ook nooit gebruik maar het bij het ouderwetse “stiefmoeder ” hou,want zo zien ze ons. Liefs en veel sterkte.

  3. Geen gemakkelijke situatie… merk ik hier ook… de mini-me’s beginnen te puberen (de ene heeft er al wat meer last van dan de andere) en soms zegt Zoetie (hij is de papa niet) eens iets, maar merkt dat hij beter niks zegt ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

