Regeltjes

Ik heb niks tegen regeltjes of wetten, integendeel ze zijn nodig om alles in goede banen te leiden.  Ik probeer ze zo goed en kwaad mogelijk te volgen, op wat uitzonderingen na :-).  Vooral in het verkeer.  Ik respecteer de voorrang van rechts, hou mijn snelheid in de gaten u volgt wel, ik doe echt mijn best om me zoveel mogelijk aan de verkeersregels te houden.

Een regel haat ik…en dat is de beruchte blauwe parkeerschijf.  Ik zie het nu niet van die regel, zet dan een parkeerautomaat, die zie je staan.  Wat als er een ding slecht wordt aangegeven, is het het bord met de blauwe schijf.

Zo ook weer toen ik mijn zoon dropte aan het voetbalplein en ik besloot om nog even wat boodschappen te doen.  Aangezien ik de uitwedstrijden heb toegedeeld gekregen, had ik het geluk vandaag me in Bornem te bevinden.  Een gemeente die ik niet ken.  Ik parkeerde mijn nieuwe wagen 😉 een beetje verder dan de winkelstraat; keek of er geen parkeermeter aanwezig was en vertrok.

Na een flinke frisse, natte neus en kop koffie werd het tijd om even naar het voetbal van zoonlief te gaan kijken.  En daar zat het bonneke tussen mijn ruitenwisser, volledig doorweekt.  U weet wat zo’n bon betekent een boete omdat ik mijn blauwe schijf niet had uitgestald op mijn dashbord.  In de gietende regen ging ik op zoek naar een bord en ik vond er een 200 m verder achter een reclame bord verscholen en dan word ik wat ambetant.

15 euro boete..15 euro weggegooid!  En weet je wat ik het ergste vind, dat ik het niet bewust deed, als ik word beboet omdat ik te snel rij of weiger geld in een automaat te steken, eigen schuld dikke bult, maar dit vind ik zo’n vreselijke regel, die trouwens overal te weinig wordt aangegeven en volledig verouderd is.

13 gedachtes over “Regeltjes

  1. Ik snap je volledig. In Gent zijn er buurten waar het betalend parkeren is, maar er zijn in sommige straten geen automaten en je ziet enkel een bord als je de zone binnen rijdt. Ik neem aan dat het voor mensen van buiten de stad gewoon verschrikkelijk onduidelijk is. Blijkbaar is het op nog plekken allesbehalve duidelijk. Jammer vind ik dat en inderdaad heel frustrerend voor jou!

    1. Dat dacht ik ook even te zeggen. Als je niet zeker bent leg ze voor de zekerheid ? Het aantal mensen dat boetes krijgt omdat iets niet 100% duidelijk is valt niet te tellen denk ik. Better be safe than sorry ?

  2. Ik snap je helemaal! Sinds het parkeren in onze gemeente werd overgelaten aan een privébedrijf zijn er heel wat straten bijgekomen, waar je de parkeerschijf moet plaatsen. Ze wilden die maatregel zelfs in onze straat toepassen, terwijl hier amper en auto te zien is. Volgens mij is die maatregel van de parkeerkaart er alleen maar om geld te kunnen innen.

  3. Ik had het laatst ook… Dat ik in een blauwe zone stond zonder het gezien te hebben. Pas de derde keer of zo. De blauwe streep was bijna helemaal vervaagd. Gelukkig geen bon gehad, maar djiezz, een beetje duidelijker aangeven mag wel ja.

  4. Ik had het twee weken geleden. Door een event is de parking aan mijn werk niet beschikbaar en ik moest dus in de achterliggende straat parkeren. Ik was al laat die ochtend en ik moest ongeveer nog een km stappen. In mijn haast wel goed gekeken of ik daar wel de hele dag mocht staan en of het betalend was, maar bord met parkeerschijf gemist. Bij terugkomst ’s avonds ook het bonnetje ontdekt; 20 euro was het hier.

  5. Zo een bonneke achter de ruitenwisser is nooit leuk, maar het kan erger! In een vorig leven werd in Leuven mijn auto weggesleept omdat je niet mocht staan in die straat omwille van Marktrock. Pittig detail: men was wel vergeten de borden te zetten waarop stond dat je niet mocht staan. Heeft me gelukkig geen euro gekost, maar het is wel even verschieten en ik mocht mijn auto aan de andere kant van Leuven gaan zoeken op terrein van de flikken … dus wees “blij” met dat parkeerbonneke 😀 😀 😀 😉

  6. Heb ik ook voorgehad hier op het dorpsplein… ook heel verwonderd om een boete tussen de ruitenwisser te zien… ook ben ik gaan zoeken naar het bord, want echt goed aangegeven was het niet. Bij mij was het € 25,00, echt zonde!

Geef een reactie

