Dear Mr. President

Ik had het genoegen een deel van uw onderdanen te ontmoeten tijdens mijn vakantie en zelden was er zo geen match.

U pronkt graag met uw lichaam hoe fit u nog bent op uw 64 ste jammer genoeg volgen uw mannelijke onderdanen niet, puur fysiek gezien, de even grote macho uithangen doen ze prima.

Maar waarom ik u schrijf, hopelijk denkt u wel aan een goede gezondheidszorg en niet zoals uw al even idiote Amerikaanse tegenhanger. Uw onderdanen drinken en eten zich te pletter en echt een mes dient niet alleen om te moorden maar mag ook gebruikt worden om te snijden tijdens het eten en dan hebben we nog geluk sommigen eten gewoon met de handen.

Overvolle borden worden aangerukt met de meest onwaarschijnlijke combinaties. En dan Mr. President vermeld ik de frietjes nog niet bij het ontbijt die door de ouders worden opgedrongen aan hun Kids terwijl die zichtbaar niet willen eten. Ik heb zelden zo geshockeerd geweest over de tafelmanieren van uw onderdanen en over de achtergebleven volle borden waar een hap is van genomen maar waar toch het tafelkleed de helft van kreeg.

Vanaf 10u staat men op de eerste rij om de eerste aperitief naar binnen te kappen het liefst met sigaret in de hand. Buikomvang waar 2 basketballen in passen, maar vergis u niet ook de vrouwelijke onderdanen passen zich aan de mannelijke voorbeelden aan. Dit gaat trouwens heel de dag door.

Kinderen volgen het voorbeeld van gebrek aan en stampen vrolijk hun mama’s of pitsen de grootouders en alles wordt van tafel geveegd met de glimlach, trouwens servetten zijn er om de mond mee af te kuisen niet de handen.

Dear Mr. President u die discipline hoog in het vaandel draagt, u bent duidelijk mislukt in het opvoeden van uw volk. Hopelijk slaagt u er wel in hen een goede gezondheidszorg aan te bieden want ze gaan het nodig hebben.

26 gedachtes over “Dear Mr. President

  1. Even denk ik, het zijn toch niet de basketballen waar ik vroeger mee basket speelde he ? Dat is best wel wat anders.
    Brrrr. No way dat ik nog all-inclusive ergens heen ga. Mijn geest kan dergelijke onecologische schok niet aan. (Nog los van de bijhorende lijven).

  2. We hebben al heel wat afgereisd, en heel vaak op hotel gezeten en meegegeten met de andere gasten. De taferelen van Russen en Canadezen die het varken uithangen aan tafel en ongelooflijk verspillen waren schering en inslag. Bwah!
    We zijn ook in Afrika geweest, waar kinderen buiten stonden te wachten tot die toeristen gedaan hadden met eten, en nadien de restjes te eten kregen die die ‘rijke’ Westerlingen hadden achtergelaten.
    Dan pas besef je…

    1. het is inderdaad schrijnend, maar liever dat de kinderen dan toch iets krijgen dan dat alles gewoon weggekieperd wordt gelijk ze hier doen.
      Heb ook toestanden gezien van Russen waarbij het walgelijk was om te zien hoe ze alles hamsterden om daarna efkes te proeven, het blijkbaar niet lustten en alles lieten staan en ander gaan halen. àls er al nog iets bijkom op de tafel.
      Misschien dat daarom Trump en Poetin elkaar “verstaan”… 🙂

  3. Leuk geschreven! Mijn schoonzus is Amerikaans en hun eetcultuur is gewoon helemaal naar de vaantjes. Voor alles hebben ze daar een bereide versie die past in een bokaal, blik of zakje. Verse groenten komen er bij hun gewoon niet aan te pas. Je koopt pasta, vlees en een zakje saus en klaar is je spaghetti Bolognese. En dan heb je naar hun normen al uitgebreid gekookt.

  4. Eén van de redenen waarom een reis naar de US niet bovenaan mijn lijst staat: de eetcultuur. Al moet ik zeggen dat Duitsers er ook wat van kunnen, of gepensioneerden; ge zoudt denken dat die thuis geen eten krijgen!

    1. Dat is een misverstand hoor. In de USA kan je heel lekker eten. Je kan er ook veel rommel eten, maar da’s hier niet anders. Al die hypes zoals koffiebarretjes met gezond hipster eten, die hier nu ook schering en inslag zijn … die trend is daar ontstaan. Evenals carb free eten … noem ze daar wat je graag eet en gegarandeerd vind je het er wel. Een goeie bakker vinden als je er woont, da’s schijnt moeilijk en dat wil ik graag geloven. En het standaardontbijt in de hotels trekt er op niks. Maar wie zoekt die vindt en daar hoort zeker ook lekker eten bij. Wat niet wil zeggen wat er hierboven door Grote Vakantie gezegd wordt niet klopt. Er is een mentaliteit van zo weinig mogelijk energie te steken in koken. Wat garant staat voor veel rommel. Maar zo zijn er evenzeer Belgen die ofwel constant op restaurant gaan, ofwel constant junk eten ;-).

      1. Ja waarschijnlijk heb ik een compleet verkeerd USA-beeld door te kijken naar crappy programma’s als Extreme Weightloss 🙂 🙂

  5. Ik herken dat gedrag vooral in Russen die ik tegenkom op vakantie. Tot nu toe hadden we van Amerikaanse mede-toeristen niet te klagen. Ik heb zelf enkel nog maar New York bezocht en daar viel het me ook niet op. Ik vond het net allemaal zo opgetutte, slanke mensen. Maar dat zal New York wel zijn 😉

  6. Dat vind ik nu ook eens echt walgelijk. Laatst ook getuigen van. Ik denk dat ze samen 200kg wogen. Wat die naar binnen speelde, dat eet ik nog niet eens op een week. Ik vraag mij dan altijd af: hoe hebben die mensen sex? Kunt ge het je voorstellen, enorme massa’s vet dat alle kanten opgaat? Brrrrrr

  7. Om van te walgen. Doch niet alleen in Amerika zie je zulke figuren… Als we al eens zouden beginnen in eigen land. Sommige mensen moeten echt beschermd worden tegen zichzelf. Wat doe je je kinderen dan in hemelsnaam aan vraag ik me af, friet van ’s morgens vroeg??? Ik mag er niet aan denken, bah!

  8. Er is echt wel lekker en gezond eten beschikbaar in de VS. Maar supermarkten als Wholefoods zijn ook duur. Wij maakten ermee kennis in Philly en zagen er een ongelooflijk divers en rijk aanbod. Maar feit is wel dat er ontzettende spilzucht is, alles moet groot en veel zijn ( veel te grote bekers frisdrank, bagels waarin je niet eens kan bijten, …). Zodat er altijd veel overschot is en veel weggegooid wordt. Ecologisch leven is niet echt ingebakken in de cultuur- en met Trump aan de macht zit er niet veel schot in de zaak, jammer genoeg.

  9. Die supersized portions zijn nu wel niet de fout van Trump, maar van een zeker Wallerstein, die daar in de jaren 60 op uitkwam, en nadien voor McDonalds is gaan werken. Het speelt in op de idee dat de grotere verpakking per eenheid voedsel goedkoper is, en dat blijkt onze instincten een hak te zetten.

    Maar die gezondheidszorg, die is nergens zo duur als in de VS. Terwijl de kindersterfte er van alle OECD landen het op vier na hoogste is.

Geef een reactie

