Misselijk makend

Huishoudelijk geweld ik ben er gevoelig aan, het is zo laag, zo respectloos en het maakt je zo klein.

Nooit had ik gedacht het nog eens voor mijn ogen te zien gebeuren, maar uit het niets, voelde ik het. Mijn lief en ik richting strand, waar ik een man opmerkte en die houding, voelsprieten op alarm en ja hoor, boos liep hij weg om na 3 stappen terug te draaien en zijn partner een aantal rake klappen uit te delen. Mijn maag draaide om en een woede nam het over, mijn lief kon me bedwingen maar het liefst had ik hem wat in de klappen laten delen.

Ik kon het niet laten mijn dodelijkste blik te werpen en hem toe te roepen dat hij een walgelijk man was…gelukkig had hij het lef niet om iets terug te roepen of meer nog geweld in mijn richting tentoon te gooien….want daar had hij spijt van gekregen….

Ik begrijp mannen niet die vrouwen slaan….die vrouw kromp helemaal in elkaar en ving de klappen op, zoals ze waarschijnlijk al 100 keer heeft gedaan. Wat drijft vrouwen om bij zo’n partner te blijven….zichzelf in 1000 bochten wringen om hem niet op stang te jagen, zichzelf helemaal op te offeren tot er niks meer van hun persoonlijkheid overblijft…zich zo waardeloos voelen en denken dat ze het aan zichzelf te danken hebben….

Is respect en vertrouwen niet essentieel? Geweld hoort niet en al zeker niet tussen partners….waar is dan de relatie? Waar is het zelfrespect….ik begrijp het niet echt niet….

25 gedachtes over “Misselijk makend

  1. Dat zelfrespect is er met elke klap uitgeslagen. Slachtoffers van huiselijk geweld worden gehersenspoeld door de dader die hen uiteindelijk laat geloven dat zij de eigenlijke dader zijn, want verkeerd bezig, want… ‘Hij wil niet boos worden, Hij houdt van mij. Maar ik deed iets doms dus hij moest mij wel straffen. Ook al doet hem dat meer pijn dan het mij doet. Ik heb hem weer teleurgesteld. Ik ben hem niet waardig en daarom moet ik blij zijn dat hij mij niet verlaat…’

    Enorm pervers en als slachtoffer heel moeilijk om onderuit te komen, afstand van te nemen..

  2. Ik snap het ook niet, ik ben wel zeker dat ik het niet zou pikken van geen enkele man. Helaas zijn zoveel vrouwen (en trouwens ook mannen) er het slachtoffer van. Mijn hart bloedt als ik daar aan denk.

  3. Geweld in het algemeen begrijp ik al niet sinds ik op de lagere school mooi aan de kant ging staan toen er gevochten werd. Niet dat ik soms ook niet denk zaols jij deed… daar sla ik eens op. Maar geweld, nee, dank je.
    Ik snap ook niet dat je als vrouw na de derde klap niet gewoon vertrekt. Want ik snap zij van wiebeltjes ook wel. Als het te lang duurt blijft na verloop niets meer over van je weerstand (en zelfrespect).

  4. Vreselijk. Ik ben ooit eens tussen gekomen, en het slachtoffer riep naar mij, ” t is niet erg, let er maar niet op, ik kan daartegen. Ik heb toen verontwaardigd het raam toegegooid. Maar misschien is het idd zoals Wiebeltje zegt. Brr geweld, 1 slag en ik vertrek.

  5. Inderdaad heel erg. Maar niet alleen fysiek geweld is erg, psychisch geweld is ook heel erg en valt veel minder op (en komt misschien nog wel meer voor). Ik begrijp dat je boos op iemand kunt zijn, maar zo erg dat je klappen begint uit te delen of op een andere manier je partner begint te raken, daar kan ik niet bij.

  6. Oh ik zou ook koken als ik dat zie! Walgelijk gewoon en laag! Ik denk dat veel vrouwen er ook niet van weg durven. Ik ken ook iemand via mijn moeder en zij zegt dat ze hem te graag ziet om er van weg te gaan… Ik denk dat ik geen moment zou blijven.

  7. Bij zo’n beest blijven getuigt van nihil zelfrespect. Helaas gebeurt het vaker dan men denkt en heeft niet ieder die dit overkomt het karakter om te vertrekken. Zo iemand krijgt van mij in elk geval géén tweede kans. Opstappen en vertrekken, heel simpel.

  8. Jeetje, wat een vreselijk verhaal. Ik kreeg er kippenvel van en kon ook de hele tijd alleen maar denken mijn god hoe moet het er daar niet achter gesloten deuren aan toe gaan als hij dit al in het openbaar doet …

  9. Dat kan natuurlijk niet maar even een vraagje, wat nationaliteit had die man? Het zit soms ingebakken in de cultuur in sommige landen. Ik weet bijvoorbeeld bij de Grieken, die slaan erop los, dat is gewoon zo. Ik keur het absoluut niet goed maar in sommige landen is het gewoonweg normaal.

      1. Normaal vind ik dat ook niet maar wat als gij als kind uw vader uw moeder kletsen ziet geven als zijde normaal voor hun culture dan ga jij dat later ook gewoonweg doen. Het is een gewoonte geworden. Zoals andere dingen waar ik nu even niet op kom lol.

  10. De hersens zijn er ook uitgeslagen bij zo’n vrouw. Ik heb ooit een vrouw in de tram gehad waar ik werkte haar ene oog zat dicht van de klap haar lip was gescheurd en later zou blijken dat haar arm uit de kom was ipv gebroken. Gehavend en wel zei ze dat hij ook wel eens lief was. Onbegrijpelijk en vreselijk probeer dat maar eens eruit te krijgen.

Geef een reactie

