Karakterke

Mijn zoon is toch echt een karakterke en heeft niet het wegcijferen van zijn mama :-).

De voetbaltrainingen zijn weer gestart.  Hij is overgestapt naar een nieuwe ploeg die hem vakkundig en met beloftes kwamen wegplukken, aangezien zijn leeftijd is speeltijd namelijk voorbij :-), het is tijd voor het betere werk bij de grote jongens :-).

De beloftes waren dat hij op zijn favoriete positie mocht spelen, zijnde nummer 6 of 8 wat in voetbaltaal het middenveld is heb ik me laten wijsmaken :-).

Wat blijkt na 14-dagen trainen, dat hij weliswaar een trapje hoger mag en naar de beloftes wordt doorgeschoven, maar dat hij dan op nummer 5 moet gaan spelen, linkse flank voor de liefhebbers van voetbal.  Een positie waar iedereen hem wil zetten als linkse voet, maar waar mijn zoon een grondige hekel aan heeft.

Maar mijn zoon doet niks tegen zijn goesting en stiekem bewonder ik dat zo zelfs met een vleugje jaloezie.  Mijn zoon zei radicaal tegen de trainer, ik speel niet op nummer 5, dan ga ik wel een trapje lager bij de U19 spelen op nummer 6, waarop de trainer uiteraard zijn tirade afstak dat hij zijn kansen liet voorbijgaan, waarop mijn zoon en dan is hij wel een kind van mij, nuchter zijn schouder ophaalde en de trainer van antwoord diende, “trainer, ik speel heel graag voetbal, ik wil gewoon voetballen en ik wil dat zeker niet tegen mijn goesting doen”….

Ik weet nu al dat mijn ex morgen aan de lijn gaat hangen en dat ik de kant van mijn zoon ga kiezen :-).

Hij cijfert zich niet weg en ik ga zeker niet beginnen met het hem aan te leren……het is voetbal, nothing more, nothing less……..

 

10 gedachtes over “Karakterke

  1. Die van mij is juist hetzelfde en dat is niet altijd een voordeel. Hij heeft nu gezegd dat hij gaat stoppen met studeren ook al kan hij na 2de zit perfect naar het volgende jaar, nee hij heeft geen zin meer dus stopt hij. Iedereen heeft ondertussen al op hem ingepraat maar zijn besluit staat vast, hij gaat na de vakantie werk zoeken.

  2. Goed voor hem dat hij zich niet laat dwingen en kiest voor zijn plezier. Ik kan geloven dat het niet altijd een gemakkelijke karaktertrek is, maar als het over zoiets als hobby’s e.d. gaat, heeft hij overschot van gelijk.

Geef een reactie

