Later als ik groot ben

Mijn lief die snurkt en na een aantal jaar word je het min of meer gewoon ( lees, it sucks).  Regelmatig word ik wakker door de decibels die hij produceert.  Zachtjes probeer ik hem dan in een andere positie te manuvreren, want snurken is gerelateerd aan de postie waarin hij slaapt, met name dan de rugpositie.

Dat mijn slaappatroon wordt verstoord viel me enorm op toen mijn lief regelmatig bij zijn mama overnachtte en nog meer toen hij een week in Frankrijk was.  Die week sliep ik als een roos en besefte ik welke impact het snurken had op mijn rust.

En nu begint het idee toch te rijpen, nu we de zoektocht naar een huis gaan verderzetten om een eigen kamer in te richten een kamer waarin ik me kan terugtrekken als ik weer eens uit mijn slaap word gehouden.  Een kamer waar ik aan yoga kan doen, kalligrafie en slapen :-).  Een beetje mijn privéterein.

Ik weet dat het klinkt of ik apart wil slapen en leven, maar dat is helemaal niet zo, slaap heel graag met mijn lief, ben ook heel graag bij hem.  Maar soms wil ik gewoon slapen of alleen zijn.  Heel mijn jeugd sliep ik ook met mijn zus op een kamer en ja het is een klein trauma, nooit ruimte voor jezelf.

Later als ik groot ben, wil ik een kamer voor mezelf…….

22 gedachtes over “Later als ik groot ben

  1. Hahaha, bij ons thuis net het omgekeerde: ik slaap net beter met de echtgenoot erbij. Als ik wat te lang wakker lig, brengt zijn aanwezigheid mij net tot rust. Nu ik eraan denk, misschien wil hij net wel een kamer alleen om eens rustig te kunnen slapen ;-).

  2. Oh, wat begrijp ik dat goed. Toen Elisabeth hier verleden jaar vertrok, had ik ook dat plan. Maar ondertussen ligt die kamer vol airsoftgerief van Steven, precies een wapenarsenaal op het bed. En owee, ik heb heb het al gemist om dezelfde reden als jij om daar een “noodbed ” te hebben waar ik kan induiken als ik niet kan slapen.

  3. Hier hetzelfde probleem. Helaas hebben we geen plek voor een andere kamer. Maar ik vervloek mijn Vlam soms. Om die reden ben ik begonnen met wietdruppels, ik was elke nacht meerdere keren wakker. Niet alleen vanwege het snurken, maar ook het krabben aan zichzelf en het woeste omdraaien. Vlam kan niets rustig nl. Ik ben gek op die man, maar samen slapen is een ramp.

  4. Ik denk dat je het niet moet zien als niet graag bij je lief willen zijn. Dit is puur gerelateerd aan slaap en slaap alleen. Ik weet dat ik met ex nog wel eens op de bank (wat evengoed door kon als bed 😉 ) ging liggen. Het is heerlijk daar geen last meer van te hebben! Ja slaap is heeeeeeel essentieel 🙂

  5. Awel, ik ben er sinds een paar weken ook over aan het denken om ergens een extra matras te zoeken en af en toe in de andere kamer te gaan slapen.

    Ik ben sowieso al een heel slechte slaper en sta soms meerdere keren per nacht weer op als ik niet kan inslapen en dat wekt hem soms. Als ik de late shift heb word ik dan weer veel te vroeg wakker van zijn wekker (hij is een professionele snoozer, pfff…) terwijl ik elke minuut die ik wél kan slapen toch graag benut. Kortom, we houden mekaar continu onbedoeld wakker terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn dus ik wil ook mijn eigen kamer.

    Binnenkort eens samen naar Maisons du Monde voor de inrichting van onze eigen plekjes? 🙂

      1. In het roze!! 🙂 Nee echt, ik denk dat ik daar rustiger en beter uitgeslapen van ga worden. En dus ook aangenamer in de omgang 🙂

      2. Hahahahahaha, dan willen mijn boys er zeker nooit in ;-). Ik ben ervan overtuigd dat het iedereen ten goede zal komen….maar goed, momenteel nog geen ruimte voor, maar ik ben immoweb aan het afschuimen 🙂

  6. Samen slapen is fijn, maar niet altijd het ideale! Ook wij maken elkaar soms wakker midden in de nacht… ik vind dit echt niet fijn! Zo’n eigen kamertje lijkt me wel leuk… een heel goed gedacht!

  7. Ik snap je redenatie. Ik heb weleens gelezen dat je relatie er beter door wordt, omdat je dan een soort “date” hebt als je dan samen bent.

    Paul snurkt ook maar gelukkig slaap ik redelijk snel en diep en merk ik er niks van.

  8. Ik begrijp dat volledig hoor. Een goede nachtrust is zo belangrijk! Als wij ooit verhuizen, wil ik ook een kamer voor mezelf (enfin niet met bed gezien ik geen last heb van gesnurk), nu delen we de bureau maar is toch niet hetzelfde 🙂 🙂

  9. Ik moet er niet aan denken apart slapen! Ik slaap al vier van zeven dagen alleen. Zelf gebruik ik al jaar en dag oordopjes. Niet voor het gesnurk maar voor het verkeer. Maar het komt wel van pas als we samen zijn want mijn echtgenoot snurkt ook (ik ook trouwens). Met die doppen nergens last van.

      1. Ik heb gewoon van die zachte kneedbare. Een hele doos zelfs. Maar die neemt Jan mee van zijn werk. Doppen op maat kosten zo’n 130,00. Bij ons in NL tenminste.

Geef een reactie

