Springen

Ik ga springen…ik kan het nog steeds niet geloven……ik ga het echt doen.

Afgelopen vrijdag startte al heel vroeg de loononderhandelingen, wat een zenuwachtig gedoe, want dat is iets waar ik echt niet goed in ben, maar wilde niet het eerste beste voorstel aanvaarden :-).

Had ook veel op een rijtje te zetten en het is niet omdat mijn buikgevoel na 5 min. ja zei dat we alles moeten aanvaarden.  Ik ging letterlijk met mijn lief rond te tafel zitten om alles te bekijken en bespreken.  Want er gaat veel veranderen.  Het enige waar ik het echt moeilijk met had was de verlofdagen, dat staat echt vast-vast, in het Paradijs staat ook veel vast, maar had ik een week waar ik vrij kon over beschikken en dat is iets dat ik ga moeten missen en dat was toch eentje om door te slikken.

Tegen het eind van de dag kwamen we tot een akkoord, waar we ons in konden vinden en besloot ik te springen, springen in het onbekende, in een nieuwe uitdaging.  Een uitdaging waar ik mijn ei in ga kwijtraken en vooral in een bedrijf ga terechtkomen dat structuur biedt en waar mensen belangrijk zijn.  Dat het niet perfect is, daar ben ik me heel bewust van.  Dat bestaat niet.  Ik ga daar ook geconfronteerd raken met zaken die minder leuk zijn en ook met mensen die me minder liggen.  Maar nu ga ik wel de kans hebben om op de achtergrond te blijven, me veel neutraler op te stellen.   Ik had de keuze, afstevenen op een bore-out, of deze kans grijpen.

Hoe Miami gaat reageren weet ik nog niet of de rest van mijn collega’s.  Mijn job is geen belangrijke, maar heb hier toch een aantal keyfuncties.  13 weken opzeggen zie ik absoluut niet zitten.  Ben bereid een draaiboek te maken als hij me begin september laat gaan, anders gaan ze veel moeten uitzoeken, aan hem de keuze, het ideale scenario zou zijn dat ik na mijn vakantie niet meer hoef terug te komen, maar dat gaat te schoon zijn om waar te zijn :-).

Degene die niet van verandering houdt gaat springen, alleen dat feit al maakt me blij.  Ik durf.  Ik neem risico en vooral ik laat los……….ik laat mijn roze stoel los.

 

 

29 gedachtes over “Springen

  1. Fijn om te horen!
    Ik heb onlangs ook gesprongen, Geen seconde spijt van,
    Is het perfect? Bijlange niet!
    Maar dat bestaat niet.
    Het gras is meestal niet groener, maar het smaakt anders 🙂

  2. Ik vind het geweldig dat je het durft! Echt! En ja, uiteraard gaan er daar ook minpunten zijn, of laat het ons verborgen gebreken noemen . Ik hoop alvast dat je idd na het verlof niet meer moet terugkeren. En ja, ik beken dat ik het ook heel moeilijk zou hebben met vast verlof, omdat de vluchten in het seizoen altijd heel duur zijn. Dikke dikke duim van mij!

  3. Cool. Nice. Happy for you. Echt. Ik meen het. Zoals gezegd voor toppertjes is overal plaats 😉 Have fun & s(ucc)e(s)x in the Company. Flauw dat met die haakjes, maar ik kon het niet laten.

  4. Je lijkt er heel goed over nagedacht te hebben, dus dat komt zeker goed. Courage en veel succes met de nieuwe job! Ik ben eens benieuwd hoe je huidige werkgever zal reageren.

  5. Ik ben onlangs ook van job veranderd na 11 jaar, en alleen al het feit dat je begint met een lege frustratie-emmer maakt het de moeite waard! Ik hoop dat je je oude job in schoonheid mag afsluiten en wens je veel success in je nieuwe job!

  6. Wow, ik heb hier zoveel bewondering voor!! Het is niet niks, want ook al is het slecht in het Paradijs, je weet wel wat je er hebt en daar durven wij nogal eens aan vast te houden 😉 Je gaat je het niet beklagen, zelfs niet als de job niet is wat je verwachtte. Het gevoel van je eigen leven in handen nemen is priceless. Op naar die gouden troon, want roze stoelen zijn zó 2016 🙂

  7. Waaw, super!!
    Ik hoop dat je nu positiever zal klinken over je werk.
    Uiteindelijk neemt dat toch veel uren van je leven in beslag, en ik vond het zo triestig om te lezen over je werk in het Paradijs, waar je niks meer van voldoening leek uit te halen.
    Misschien valt dat van dat verlof wel mee, nu je geen klein kindje meer hebt om voor te zorgen.
    Ze gaan je nog missen in het Paradijs.
    Marjolein

  8. You go! Fantastisch dat je die stap durft te zetten. Grensverleggend en verrijkend. Ik wens jou alle succes toe in de nieuwe job, dat je er snel je draai mag vinden en er je ding in kwijt kan.

  9. Ik heb de postjes over de sollicitaties etc met stijgende spanning gelezen! Ben ZO blij voor jou dat je de sprong waagt!!!! En nee het gras is niet altijd groener aan de overkant maar in het Paradijs was het compleet verdord 🙂 Heel veel succes!

Geef een reactie

