Friends

In tijden van nood ken je je vrienden….eerlijk, dit was weer een nederig lesje in het loslaten van de illusie.

Mijn zus, kwam  te laat op de begrafenis, can you imagine?  Wel ik begrijp dat niet, een was ik ongerust en twee, eist de beleefdheid toch dat je op tijd bent en de familie condoleert.

Mijn beste vriendin, die heel het proces ook van heel dichtbij heeft beleefd, die de dag voor de begrafenis nog langskwam, stuurde  haar kat.  Later op de dag kreeg ik een berichtje dat ze er jammer genoeg niet kon bij zijn, maar in gedachten er wel was???  Ze zag ons vrijdag  nog, ze zei niks, ik moet zeggen dat de teleurstelling groot was.  De jongste zus van mijn lief woont in Eeklo, de begrafenis vond plaats in Kalmthout, maar heel hun vriendenkring was aanwezig.

Maar iemand maakte veel goed, iemand die ik via het bloggen leerde kennen, iemand waarmee ik enorm veel gesprekken virtueel heb gevoerd, iemand die ik te weinig zie, iemand met een enorm warm hart, die ook in mijn hart zit.  Vandaag blies ons Bie me van mijn sokken, door,  hou u vast helemaal uit Meulebeke naar Kalmthout met de trein te komen.  Het deed me veel, dat iemand die veel minder dicht bij me staat, chronisch ziek is, wel de moeite neemt om er te zijn, het vulde mijn hart met veel warmte, tussen de tranen door.  Merci Bie om er te zijn…..

 

 

 

 

14 gedachtes over “Friends

  1. O, ik krijg er zelf tranen in mijn ogen van. Zo lief van je. Ja, kijk, ik wou er gewoon zijn. Er was een andere begrafenis die dag van iemand van mijn familie. Maar eerlijk, ik heb geen band met die mensen. Ik vond het dan ook geen meerwaarde om daar aanwezig te zijn. Maar ik wou er gewoon wel voor je zijn, voor Thomas ook. Ik weet hoe belangrijk het is als iemand er is, of er niet is. Ik heb het meegemaakt met mijn vader, en heb daar ook lessen uit getrokken. Maar als de uitvaart in intieme kring is, respecteer ik de beslissing, hoewel ik het dan ook wel jammer vind, om er niet te zijn voor mijn vrienden, die er wel iets kunnen aan hebben.

Geef een reactie

