Tot op het bot

Emotioneel tot op het bot, zo voel ik me na de prachtige afscheidsdienst van mijn schoonmoeder.

Het was heftig en hakte me als een bijl onderuit.  Elke emotie kon ik voelen door heel de kerk.

Ik kende mijn schoonmoeder slechts 10 jaar, maar had een diep respect voor haar,  het was een intelligente vrouw die haar kinderen zoveel heeft bijgebracht en bij wie ze ook altijd terecht konden.  Iets wat ik altijd zo hard gemist heb bij mijn mama.

Ook de warmte waarmee het gezin “Preston” hun mama omringde met zorg en liefde deed me veel.  Iedereen stond paraat letterlijk dag en nacht, haar dankbaarheid was zo groot.

Het verdriet van mijn lief is nog velen maal groter en ik kan alleen maar naast hem staan en hem mijn sterke arm en schouder aanbieden.

We gaan dit nog even voelen en moeten verwerken, als koppel, als individu en als gezin.  Want ook onze kids werden overmand door verdriet maar oma had daar een oplossing voor, voor elk kleinkind werd er een steen in hartvorm uitgekozen op basis van hun persoonlijkheid, omdat ze haar kleinkinderen enorm in haar hart droeg, maar ook als knuffelsteen waar je steun uitput.

Oma C, we gaan je missen, ik heb je beloofd om goed voor je zoon te zorgen en ga dat ook doen en met Kerst eten we gillardeau oesters en drinken we champagne, iets wat jij ons hebt geleerd.

Bedankt Oma C,…bedankt voor alles…..

16 gedachtes over “Tot op het bot

  1. Het was een hele mooie dienst. Ik kende de dame niet, maar uit de teksten die voorgelezen werden kon ik me wel voorstellen hoe ze was. Ik en met momenten heel erg ontroerd geweest, zat mijn tranen te verbijten , bij het horen van die lofredes. Ook het gebaar van de knuffelstenen vond ik heel mooi. Ik was blij dat ik er op dat moment even voor je kon zijn.

  2. Heel veel sterkte! Woorden schieten tekort maar weet dat ik met je meevoel. Probeer er te zijn voor elkaar, steun te zoeken bij elkaar en vooral de mooie herinneringen te koesteren. En geef het tijd …

  3. Zal heus niet makkelijk zijn, de periode die nu aanbreekt. Ik volg het hier nog niet zo lang, maar voel toch al met jou mee. Veel sterkte voor jou en je omgeving.

Geef een reactie

