2de gesprek

Vandaag vroeg stond het 2de sollicitatiegesprek  op mijn planning.  Het enige waar ik nerveus over was, was wat trek je aan om te gaan solliciteren :-), I know oppervlakkig, maar er is maar een kans op een goede indruk.  Het werd een blauwe broek, leuke top en blauw blazervestje, klassiek maar ook weer niet te, want dat zou ik niet zijn.

De eerste woorden luidde ” je moet je niet meer verkopen, dat heb je afgelopen dinsdag gedaan en we waren enorm positief verrast“, had niet dat gevoel over het eerste gesprek, heb gewoon verteld wat mijn jobinhoud was en hoe ik alles aanpakte.  Blijkbaar was het een shot in de roos, hoe ik overkwam en wat mijn ervaring blijkt te zijn.

Ik kreeg echt zo’n gedetaileerde uitleg over het bedrijf, dat ik wel aanvoelde dat er veel interesse was.  Na een uur mocht ik pas aan het woord ;-), waar ik weer mijn verhaal vertelde, waarom ik in het Paradijs wil vertrekken, uiteraard is dat een verbloemd verhaal, ze sluiten me op als ik de waarheid vertel.  Wat ik zo op een dag uitvoer en wat mijn verantwoordelijkheden zijn, want ondanks alles die zijn er wel.

Het enige antwoord dat kwam was ” ze gaan jou nooit zomaar laten gaan“, wettelijk kunnen ze me maar 13 weken houden en ik wil mijn werk wel keurig overdragen, zoveel trots heb ik wel.  Ik ga me niet laten kennen.

Dan konden de onderhandelingen over de centen beginnen.  Ik weet dat ik flink ga moeten inleveren ook wat vakantiedagen betreft en toch zegt mijn buikgevoel, SPRING, SPRING, het komt allemaal goed…..en dat is voor mij de grootste verrassing, want u weet ondertussen dat ik niet goed ben in loslaten, noch goed kan omgaan met veranderingen.

Ofwel hebben ze me zover gedreven, ofwel ben ik echt klaar om mijn roze stoel achter te laten..

Wordt vervolgd…..

 

 

16 gedachtes over “2de gesprek

  1. Inleveren is een relatief begrip. dat is altijd functie van wat je nu krijgt 😉
    Ik zei het al : springen (als het op zijn minst een beetje goed uitziet he, nooit in vervuild water springen he).
    Blij voor jou dat het zo goed gaat. Nu ja, toppertjes krijgen altijd kansen 🙂

  2. Dat hoort er niet slecht uit. Vooral als je de stress en de ambetantigheden achter je zal kunnen laten, en de uitdaging van iets nieuws te beginnen met beide handen aanpakt, zal je er alleen maar voordeel uit halen. En zo zie je maar, met jouw capaciteiten is het niet zo lastig om iets anders te vinden. 🙂

  3. Dat klinkt veelbelovend. Ik duim mee voor een goed verder verloop. Loyaal blijven aan een werkgever is ook een hele belangrijke, dat heb jij goed begrepen met dat verbloemen. Klinkt allemaal heel positief. Duimen hoog ook hier!

  4. Loon inleveren zou ik overwegen, maar mijn (enorm ruime) vakantieregeling, dat is mij toch erg veel waard.
    Volg in ieder geval je gevoel, als je je in dat ander bedrijf echt beter voelt, dan is het tijd om te springen. Maar je kan natuurlijk ook in het Paradijs aangeven dat je wilt vertrekken, aangeven waarom en een bijsturing van jouw functieinhoud ‘versieren’. Als ze je echt willen houden, zullen ze wel over de brug komen.

  5. Ik snap het niet. Waarom zou je moeten gaan inleveren? De ervaring die jij tot nu tot heb verkregen, de expertise, daar zullen ze voor moeten betalen. Ik heb meer dan 10 verschillende werkgevers gehad en telkens ging ik erop vooruit. Voor minder ben ik nooit weggegaan. Als ze je willen, dan hangt daar een prijskaartje aan vast, zo simpel is het. Op je strepen staan, jij hebt de troeven in handen.

  6. Wat goed gedaan zeg! En het is inderdaad niet makkelijk om die gouden kooi achter te laten, maar vanaf nu elke dag tegen je zin gaan werken is nog veel erger denk ik. En soms moet je gewoon eens springen 😉

Geef een reactie

