Juli

Juli begint met regen, net zoals in ons hart.  Mijn schoonmoeder overleed van donderdag op vrijdagnacht.  En laat ook bij mij een leegte achter.  Mijn lief was zo hard betrokken, dat ik automatisch volgde en toen ik haar parelkettingen kreeg ( ik en parels) wist ik dat ondanks onze moeilijke start, ze me aanvaard had als “schoondochter”.  Maar dit is niet het einde, dit is pas het begin, van een lange tocht en het opnieuw vinden van een evenwicht.

Maar hoe was juni, uiteraard in het teken van het afscheid.  Maar ook van examens en het einde van het schooljaar.  Ja, mijn zoon is geslaagd en nog zonder een rood cijfer en met wat nog veel belangrijker is, met lovende woorden en dan laat je me als mama stralen.  Want wat zijn cijfers?  Waarden als, beleefdheid, behulpzaam, respect zijn zoveel meer waard.

Er was ook een mijlpaal, ik liet mijn zoon bij zijn liefje slapen, ondanks mijn slechte gevoel erbij.  Maar soms moet je verder kijken, verdergaan en loslaten :-).

Het was ook voor mij het einde van het schooljaar ” chocolade “.  We maakten nog bergen pralines, die de deur uitvlogen.  En op 6 september gaan we voor een nieuwe cursus, “chocolade, pralines, dessertkoekjes, chocoladestukken” die volgorde hebben we in ons hoofd maar kan nog wijzigen :-).

Mijn lief speelt badminton, ook daar werd het einde van het seizoen gevierd op de dansvloer, ik en mijn lief, uren aan een stuk en wat een oplaad moment was dat, iets wat we al een tijdje uit het oog verloren zijn en wat we terug moeten oppikken als we weer op rustigere wateren varen.

Juni traditioneel het einde, juli het begin van een lange vakantie.  Nog 4 weken en ook in het Paradijs mag mijn kantoor voor 3 weken dicht.  Dan lonkt mijn strandstoel en de verbintenis van ons gezin.  Aftellen.

Vaarwel juni, welkom juli met nieuwe kansen en dansen op Tomorrowland ( meer volgt :-)).

 

19 gedachtes over “Juli

  1. Gecondoleerd met het verlies van je schoonmama…
    Gefeliciteerd met slagen van je zoon, het weer een beetje loslaten.

    Ik hoop dat juli een rustige liefdevolle maand voor je mag worden.

  2. Innige deelneming en veel sterkte! Proficiat voor de mooie schoolresultaten van de zoon. En loslaten hoort er idd bij, zowel in het ene als in het andere opzicht. Wens jullie een deugddoende vakantie toe.

  3. ai dat is niet fijn voor jullie! ik wens je veel goeie moed toe al mag het zeker ook eens allemaal eruitvliegen en kunnen tranen misschien verlossing brengen

  4. Heel veel sterkte! Het zijn moeilijke tijden op zo een momenten, probeer vooral steun te vinden bij elkaar. En dans er maar flink op los op Tomorrowland! 🙂

  5. Wat een veranderingen … en zoveel tegelijkertijd. Blijf ademen en over een paar maanden zul je zien dat alles weer onder controle is en dat alles ergens goed voor is geweest. Sterkte voor nu !

Geef een reactie

