Vastgeroest

Toen ik startte in het Paradijs, had ik geen idee dat ik hier zolang zou werken.  Een jaar later wilde ik al vertrekken, er was zelfs al een afscheidsfeestje voor me geregeld 🙂 en toch wist Miami me te overtuigen om te blijven, met slechts een zinneke ” wat wil je zodat je blijft“, ik liet me letterlijk en figuurlijk omkopen met uren die beter uitkwamen, een beter loon en een kantoor voor mezelf.  Miami kocht me en ik trapte in de val.

Ondertussen kunnen we na 11 jaar zeggen dat ik ben vastgeroest, letterlijk en figuurlijk.  En het begint door te wegen, natuurlijk is het ook omdat tussen kerst-en de zomervakantie bijna 8 maand zit en we allemaal op ons tandvlees zitten, dat het niet goed gaat in ons bedrijf, maakt het allemaal nog moeilijker.

Ik moet me weer op de arbeidsmarkt smijten, maar alles is hier zo uit zijn context van het normale, dat het me enorm beangstigd, wat moet ik zeggen als men naar mijn capaciteiten vraagt, ik ben goed in het manipuleren van cijfers???   Mijn leeftijd al midden 40-er maakt me onzeker, niemand zit te wachten op iemand die eigenlijk de houdig heeft gekregen van ” ’t zal wel”

Ondanks dat mijn job mij absoluut geen voldoening geeft, ik me regelmatig verveel, blijf ik hier, net of ik vastzit op mijn mooie roze stoel.

Die roze stoel biedt me veiligheid, net als mijn kantoor, dat alleen voor mezelf is en waar elke vorm van comfort aanwezig is.  Ik heb veel vakantie, regel wat ik moet doen zelf, moet niet op een bepaald uur tikken.  Allemaal mooie voordelen, maar ze maken me niet gelukkig, er zijn steeds meer slechte dan goede dagen, op zondag slaap ik slecht, voel regelmatig fysieke weerstand.

Iemand een idee hoe je je losmaakt uit deze vastgeroeste situatie?

18 gedachtes over “Vastgeroest

  1. Ik worstel er ook mee, dus kan je niet meteen helpen. Durven springen is de enige oplossing, maar wel een gok natuurlijk. Ik heb dat onlangs verkeerd zien uitdraaien bij een vriendin en dat was even slikken. Maar als je echt ongelukkig bent zoals het nu is, hou je dat ook niet vol, denk ik.

  2. Och, gelijkaardige gedachten hebben gans de dag door mijn hoofd gespookt vandaag. Da’s in periodes zo, dat ik me realiseer dat ik mijn job niet meer graag doe. Maar ik zit daar zodanig comfortabel, dat ik niet durf te springen….

  3. Wel, die loopbaanbegeleiding lijkt me inderdaad iets voor u! Kijken wat je zelf wil, want ik vrees dat je daar nog niet uit bent! En euh, ik worstel met dezelfde angsten als u voor een job. Ik wil wel werken, maar ik schiet al in paniek als ik alle eisen lees, en wetende dat mijn lijf maar half functioneert. Volgende week heb ik een gesprek .
    Enne, als je je ongelukkig voelt, moet je veranderen. Mijn nicht heeft de ene burn out na de andere. En als ik zeg, zoek ander werk, dan zegt, ja maar, ik ben wel benoemd hé. Ja dan moet ze niet zagen vind ik en verder ongelukkig zijn .

  4. Heb je al interessante vacatures gezien? Lees eens welke eisen ze stellen aan de sollicitanten en match ze met jezelf. Loopbaanbegeleiding is inderdaad misschien een interessant beginpunt. Ik deed dat zelf ook maar wist zo duidelijk wat ik wilde vinden in mijn job dat het voor mij niet boeiend was.

  5. Je hebt het “voordeel” dat je niet weg moet op je job, je kunt rustig uitkijken naar iets anders en zien wat er op je pad komt. Als het “van moetens’ is dan zou je misschien vlugger een foute keuze maken?

  6. Ik ken het, ik blijf ook altijd tot er iets gebeurt waardoor ik niet meer kàn blijven. Naast loopbaanbegeleiding misschien een paar keer solliciteren, om dat nog eens gedaan te hebben en te zien waar ge enthousiast van wordt?

  7. Effectief durven veranderen is absoluut geen makkelijke … Maar als je je echt zo ongelukkig voelt in je huidige job dan kan het denk ik wel geen kwaad van gewoon al eens rond te kijken naar wat er voorhanden is op de arbeidsmarkt.

Geef een reactie

