Afscheid nemen

Afscheid nemen, het is deel van het leven, maar sinds mama er niet meer is, heb ik het er moeilijk mee, omdat ik sindsdien besef dat het zo definitief is,  de persoon die overlijdt verdwijnt maar laat alles achter.

Het heeft me veranderd, ik ben me nu veel bewuster dat ik nog mensen die me heel dierbaar zijn ga verliezen, elk verlies gaat zoveel pijn en verdriet met zich meebrengen.

Ook nu staan we weer voor zo’n verlies, mijn schoonmoeder heeft beslist om dit weekend de paliatieve sedatie op te starten, ook al heeft iedereen er vrede mee, toch weet ik dat mijn lief enorm veel verdriet gaat ervaren, een nieuwe periode gaat aanbreken..en in dit geval mag je dat letterlijk nemen.

Er gaat een andere dynamiek door ons leven waaien en ik hoop dat het mijn lief niet zal veranderen..maar dat mijn leven gaat veranderen daar ben ik zeker van maar het gaat een positieve verandering zijn, tussen al het verdriet wordt ons mogelijk gemaakt om met volle teugen van het leven te gaan genieten, hoe dubbel het ook zal zijn.

Afscheid nemen bestaat niet, want de herinnering blijft.

13 gedachtes over “Afscheid nemen

  1. Hebben we in het begin van het jaar ook meegemaakt met tante A. Zolang mogelijk gewacht en ineens was er palliatieve zorg nodig, met het gekende gevolg. Een gevolg dat vele deuren opende voor ons. En soms heb ik het er nog moeilijk mee… want vreugde en verdriet ligt zo dicht bij elkaar, maar toch weet ik dat ze blij is dat ze zo’n mooi leven gehad heeft en dat ze ons dat duwtje in de rug heeft kunnen geven.
    Veel sterkte de komende dagen voor jou en je lief!

  2. Ik hoorde via Christa van het overlijden, want uiteraard zat ik weer achter met blogs lezen.. Dus alsnog heel erg veel sterkte voor jou en je gezin. ❤

Geef een reactie

