Home Alone

Deze week word ik aan mijn lot overgelaten :-), mijn lief zit namelijk voor zijn professionele bezigheden 🙂 in Frankrijk.

Vanmorgen in alle vroegte zet ik hem af op Zaventem na een lang en passioneel afscheid 🙂 rij ik naar huis voor wat een drukke week wordt….want ook mijn papa is deze week niet in zijn kot, die mag met welverdiende vakantie, maar dat houdt in dat de zorg van bomma op mij komt.  En ik daar zal gaan koken nog eens op de old fashion way, want anders lust ze het niet :-).  En ook de tuin nog eens onder handen zal nemen.

Afgelopen weekend werd bomma verwacht op een jubileum en wie kon op zaterdagmiddag en -avond taxi spelen, juist ja, bie bie.  Ondanks het feit dat ik mijn zus er heb op aangesproken, dat ze mij gelijk gaf, verandert er weinig, ze neemt niks over en komt amper naar Antwerpen.

Bomma blijft mijn erfenis en omdat ze absoluut niet naar een home wil mogen wij, want ik ben mijn vader gigantisch dankbaar dat hij elke dag vers eten voor haar kookt en haar voorziet in brood en kleine boodschappen opdraaien….en ja, met momenten vind ik het egoïstisch, maar ook hier is het aan mij om mijn grenzen aan te geven zekers.

Dus mijn lief is er een hele week niet, ga hem missen maar ik weet ook dat deze afstand nieuwe zuurstof zal brengen en we alles veel minder als vanzelfsprekend vinden.  En stiekem ben ik een beetje jaloers, ja hij gaat meetings en workshops moeten bijwonen, maar ook enorm veel vrije tijd hebben, uit eten in toprestaurants en een week aan niks denken noch huishouden spelen :-), ik wil onmiddellijk ruilen 🙂

6 gedachtes over “Home Alone

  1. Ik denk je toch van nu voort gezinshulp of zo moet kunnen inschakelen. Mijn mama protesteerde in het begin, maar nu laat ze zich de hulp welgevallen. Maar soit, de mama van Wim daarentegen, die zou ook meer tegespartelen. Het is heel lief van je dat je dat op je neemt, maar is bijna onmogelijk als je dat met je job en je eigen huishouden moet combineren. Loop jezelf niet voorbij. Succes!

  2. 1 op de 2 weken zit ik ook home alone (alleenstaande ouder in co-ouderschap). Heeft best ook z’n charme en zoals je zelf zegt: je kan daardoor eens bijtanken ;-).

Geef een reactie

