Fitness

Toen ik stopte met competitiesport schakelde ik over naar lopen, wilde mijn conditie niet kwijt en stond al zeker niet te wachten op billen vol cellulite.  Toen ik mijn huidig lief leerde kennen, liepen we al eens samen, maar al snel haakte hij af.

Op een avond werd ik beetje lastig gevallen door een troep jongeren aan de bushalte er gebeurde niks spectaculairs maar ik had totaal weerloos geweest indien dat wel het geval was geweest en de angst zat erin.

Mijn lief was not amused en zag me toch liever op een loopband in de fitness lopen dan op mijn eentje buiten.

Ik liet me inschrijven in de dichts bijzijnde sportschool, toen nog Health City..ondertussen werd het overgenomen door Basic Fit, de budget fitness van het moment en daar zijn ook nadelen aan verbonden buiten het feit dat sporten je geen rib uit je lijf kost en al het materiaal aanwezig is.

Maar toen ik me vanmorgen aanmeldde voor een training, besefte ik dat mijn zoon mijn lidkaart nog had, want dat is dan een van de voordelen, je mag met heel het gezin trainen en maar 1 keer betalen.  Maar waar ik totaal niet op gerekend had was dat men mij de toegang gewoon zou weigeren…na 9 jaar trainen op dezelfde locatie, nog nooit mijn kaart vergeten.  Ik was een beetje van mijn melk zelfs, de persoon achter de balie had op zijn minst de moeite kunnen doen mijn gegevens op te zoeken en te zien dat ik wel degelijk lid ben en keurig mijn lidgeld ook betaal, zelfs teveel want ondertussen zijn bijna alle groepslessen afgeschaft maar betaal ik er nog steeds wel voor.

Ik ben maar naar huis teruggereden en een stevige wandeling van anderhalf uur gaan maken…..

25 gedachtes over “Fitness

  1. Ik ken nog mensen die een dergelijk abonnement hebben. Zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat die kaart wel door alle gezinsleden mag gebruikt worden, maar niet gelijktijdig. Als een gezinslid zijn kaart dan niet bijheeft, kan dat een truc zijn om samen binnen te geraken om samen te kunnen sporten. Door de toegang te weigeren sluit men dan dergelijke misbruiken uit.

  2. Huh? Ik ben al zo dikwijls mijn kaart gewoon kwijtgeraakt, en geraak altijd binnen. Is nu wel geen Basic Fit. Maar toch… (Wandelen is trouwens DE sport bij uitstek om kcal te verbanden, dus you win. ;))

  3. Straf hé! Zo zie je maar . Ik haat het als ik als een nummer behandeld wordt. Ik zou dus zeker ook niet blij zijn! En zou het ook zeggen, al zou ik wel vriendelijk blijven ( altijd zelf het goeie voorbeeld geven zeg ik dan )

  4. Ik ben zo’n vier jaar lid geweest van Health City hier in de stad en na vier jaar was er nog geen teken van herkenning op het smoelwerk van de trainers te zien. Ze bleven maar achter hun burootje achter de computer, nooit eens hallo, nooit niks. Ben ermee gekapt en geen moment spijt. Ik loop nu alweer een paar jaar gewoon lekker buiten, in weer en wind in een park en ben nog nooit (afkloppen) lastig gevallen.

  5. Samen met de collega ga ik ook naar Basic Fit en we mochten de ondergrondse parking gebruiken, zonder probleem. Na een x aantal maanden mochten we ineens niet meer. De manier waarop het ons werd gezegd kon veel beter… het was zelfs arrogant. Nu gaan we met de bus en verliezen we iets meer tijd tijdens onze middagpauze, wat natuurlijk jammer is.

  6. Ik lees je blogs door elkaar (ik weet eigenlijk niet waarom) Maar dit is toch erg. Het zou voor mij zelfs een reden zijn om gewoon een andere sportschool te kiezen.

    Bij ons wordt ook een foto gemaakt als je lid wordt, dus je naam opzoeken lijkt mij een kleine moeite.

Geef een reactie

