Mooie momenten

Toen mijn schoonmoeder aangaf dat ze niet langer alleen kon/wilde blijven schoten de Prestons met 5 in actie.  Mijn lief heeft namelijk 4 oudere zussen, hij is de jongste en het kakanestje 🙂 en de lieveling van zijn mama, ze doet haar best het te verstoppen, maar ik heb ook een zoon he….je voelt het gewoon.

De verdeling loopt heel goed, de dagen en nachten worden keurig verdeeld.  Mijn lief neemt maandagnacht voor zijn rekening en dinsdag heel de dag omdat hij dan zijn “zorgdag” opneemt.  En dan meestal nog wat uren in het weekend.

De zorg voor mijn schoonmoeder wordt steeds intensiever en omdat ik ze maar een keer per week zie, maakt dat het voor mij elke keer opnieuw heel confronterend is met hoe fel ze fysiek achteruit gaat, mentaal blijft ze heel helder hoewel ze gisteren aangaf dat de administratie haar teveel wordt en die ze die graag uit handen geeft aan een van de dochters.

Gisteren was ze jarig en gingen we langs om haar een fijne verjaardag te wensen hoe raar dat dan ook aanvoelt, had een kaart zelfgemaakt, zelfgemaakte pralines ingepakt.

Maar al snel zag je dat ze geen goede dag had, complicaties blijven zich opstapelen en de fysieke ongemakken worden steeds groter.  Maar ik smolt toen ik zag hoe liefdevol mijn lief met haar omgaat, haar verzorgt of hij nooit iets anders deed en probeert het haar zo comfortabel mogelijk te maken.  Niets is hem teveel, zelfs zijn mama op het toilet helpen is geen probleem.  Alles doet hij met zoveel liefde, warmte en vleugje humor en ik wist al dat mijn lief een zorgzaam persoon is, maar deze aanblik vulde mij met gigantisch veel liefde en warmte en het besef dat moest ik ooit ziek worden er zal goed voor me gezorgd worden.

Mijn lief is een topper dat wist ik al, maar hij weet me nog steeds te verrassen en me mooie momenten te geven ondanks het nakende afscheid….

 

8 gedachtes over “Mooie momenten

  1. Waow geweldig om dat te zien! een dikke duim voor T. Sjiek van hem! En idd, als hij zo voor zijn moeder zorgt , weet je dat hij dat ook voor jou zou doen.Geen wonder dat je hem zo graag ziet ! 😉

  2. Wat knap van je lief dat hij dat kan & wil doen! Ik weet uit eigen ervaring hoe zwaar zo iets kan wegen … Heel veel sterkte voor ieder van jullie!

Geef een reactie

