Big dreams

Toen ik een tijdje geleden aan mijn lief mijn dromen vertelde, was hij voor het eerst een niet enthousiast :-).  Hij zag het echt niet zitten dat in tijd, veel energie en geld zou steken in een eigen zaak, veel zou weg zijn en waarschijnlijk doodmoe zou terugkeren…….

Nog nooit had hij op deze manier gereageerd, meestal dolenthousiast met mijn plannen en mijn drang naar ontplooiing…..dus ik wist dat er meer achterstak :-).

Hij wilde helemaal niet dat ik meer ging werken, hij wil net meer tijd samen doorbrengen en samen minder gaan werken en een beetje van de wereld te gaan bekijken…..met als vervoersmiddel een mobilehome en 2 fietsen :-).  Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit hoorde, hij en ik in een mobilehome en reizen……en al snel zat ik mee in zijn droom, want dat reizen absoluut ja, maar ik ben nu niet onmiddellijk een fan van camperen en campings :-).

Maar ik ben van het principe verruim je horizon……gisteren zijn we gaan kijken naar het gigantische aanbod in mobile homes en je houdt het niet voor mogelijk hoe ze allemaal zijn uitgerust.   En ik had al heel snel door wat ik wel en niet wil :-).  Maar voor ik victorie kraai, we gaan dat eerst eentje  huren en een korte trip naar Nederland maken om te zien of ik het echt wel een geschikt vervoersmiddel vind :-)…..

Maar even wegdromen mag, ik en mijn lief onderweg ons ergens parkeren en genieten van het prachtige uitzicht met een goed glas wijn en lekker eten dat ik ter plaatse klaarmaak…….ik zie het helemaal zitten :-).

14 gedachtes over “Big dreams

  1. Wij gingen ooit een keertje met de mobile home naar Italië maar het is bij die ene keer gebleven. Wij logeerden daar met 5 in, dat was ongetwijfeld teveel. En parkeren bij Italiaanse dorpjes was ook niet evident met zo’n gevaarte. Hopelijk lossen de fietsen dat probleem op.

  2. Haha, ik moet spontaan lachen, omdat ik ook het idee had opgevat om een mobilhome te kopen maar dan in Canada om Wim zo 2 maanden mee te krijgen naar daar en van daaruit rondreizen. Maar ook ik, kijk scheel op al die soorten en ik wil er ook eentje huren om eens te proberen. Want ik heb geen idee of het mij zou liggen, want wij zijn twee grote zware mensen, ik heb fibro, en misschien heb ik erg veel last om daarin te slapen. Misschien eens uitproberen in onze caravan in onze hof. Ik vind om en bij de 100 E per dag om er een te huren veel geld, en voor dat geld slaap je wel comfortabeler op hotel. Succes met de plannen!

  3. Ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn, maar de voorstanders zijn doorgaans echt wel razend enthousiast, zoals onze vroegere buurman. Goed dat jullie het eerst eens uitproberen, ik wens jullie alvast veel reisplezier toe.

  4. Wij hebben dat uitgeprobeerd in Nieuw-Zeeland maar dat is dan wel hét ideale land voor een mobile home (hoewel dit geen mobile home mocht heten, zo klein was het). Wij vonden het ideaal. Maar in NZ heb je dan ook op veel campgrounds een openbare keuken, waar je gewoon volledig compleet kunt koken zodat je niet in je MH hoeft te pielen. Of het ook zo ideaal is in NL zou ik niet weten. Maar een MH staat ook op mijn verlanglijstje (al was het alleen maar om na het duiken in een lekker warm ‘huisje’ te kunnen kruipen). Veel succes!

  5. Dat idee van reizen vind ik top, maar een mobilhome daar heb ik mijn twijfels over. Ten eerste dan reis je maar beperkt. Ik bedoel, je blijft hier in de buurt bij wijze van spreken, de verre en mooiere landen zul je daar niet mee bereiken. En ten tweede, je mist de harmonie en rust van die mooie hotels. Persoonlijk vind ik het geweldig om in die luxueuze hotels ’s morgens wakker te worden, lekker te ontbijten, aan het infinity pool liggen of van een cocktail te genieten aan de poolbar, want dat kun je ook allemaal niet. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Probeer het eens uit door eentje te huren en dan weet je onmiddellijk of het je zal bevallen.

  6. Dat is ook één van onze dromen… het moet zalig zijn… de mobilehome inladen en weg zijn wij…elke dag naar een nieuw plekje ontdekken…
    Geniet van jullie tripje naar Nederland!

Geef een reactie

