Opvoeden

Opvoeden, het blijft dansen op een slappe koord 🙂 en als je denkt dat het makkelijker wordt als ze ouder worden, think twice.

Het is een constant gevecht in wat je toelaat en wat je nog even achterwegen laat tot hij wat ouder is :-).

Mijn zoon heeft al een tijdje een liefje en daar heb ik vrede mee, echt het stoort me totaal niet, of ik heb niet het gevoel, blijf van mijn zoon af, integendeel, ze heeft een goede invloed op hem 🙂 en af en toe een vrouw in huis, het is een verademing.   Ben alleen beetje bang dat ik me teveel aan haar ga hechten, want realistisch gezien is de kans groot dat dit exemplaar wordt ingeruild voor een ander :-).

Dat mijn zoon minder thuis is doet me ook weinig, ik zie het als opportuniteit, hij leert en ik krijg vrijheid :-), ik zie hem ook echt groeien en ik mag zeggen hij staat echt in het leven en is heel zelfstandig.  Beetje zoals zijn mama op zichzelf :-), maar daar is niks mis mee :-).

Maar, ja inderdaad maar, u hoort me afkomen.  Dat hij sex heeft daar heb ik ook geen probleem mee, het zou een beetje hypocriet zijn niet?  Ik ben ook 17-jaar geweest, ik bespaar jullie de details :-), maar de hormonen speelden een hevig spel 🙂 en ik vermoed dat de appel niet ver van de boom gevallen is :-).

Het enige waar ik moeite met heb is dat hij regelmatig vraagt of hij daar mag blijven slapen of omgekeerd, mijn antwoord is altijd nee, omdat ik iets vind voor in een later stadium en mijn buikgevoel er geen vrede met kan nemen.

Nu werd ik afgelopen maandag gecontacteerd door het liefje haar mama, want er wordt volgende week vrijdag een “verrassings”feestje voor haar georganiseerd en of de zoon mocht komen en blijven overnachten aangezien ze voorspelde dat het wel ens laat kon worden.  Wat moet een mama dan antwoorden?

Ik heb toegezegd, maar onmiddellijk tegen die 2 pubers gemeld dat het niet iets is voor alle weken :-).

Opvoeden en hen begleiden, het blijft een moeilijke taak een opleiding zou echt op zijn plaats zijn, anyone?

9 gedachtes over “Opvoeden

  1. Je hebt gelijk dat je grenzen stelt, want hier zijn ze al vroeg blijven slapen in het weekend en af en toe in de week. En eerlijk, ik vind dat een grote druk. We zijn al met een nieuw samengesteld gezin en daar komen dan nog eens twee lieven bij waar je ook rekening mee moet houden en er ook nog eens voor gaan koken. Dat zorgde ervoor dat we hier vaak met zes aan tafel zaten. En dan waren mijn kinderen al het huis uit.

  2. Toen hier voor het eerst een vriendinnetje bleef slapen
    (ook na een verjaardag) had ik precies hetzelfde gevoel.
    Onverklaarbaar, toch is het goed dat je er naar luistert
    en daarin met elkaar een weg vindt. Ik vond toen ik me
    ging afvragen waarom de verantwoordelijkheid enorm.

    Inmiddels is het uit, is het rustiger behalve hijzelf ;-))

  3. Eigenlijk zou ik best niet reageren, maar soms laat het hart niet toe van het niet te doen. Please hecht je. Mooie mensen verdienen dat, zelfs als ze even later weer uit je leven verdwijnen.

  4. De theorie van mijn moeder destijds was dat als ik iets wou uitsteken, ik toch de kans zou vinden om het achter haar rug te doen. Dan liet ze me liever bij mijn lief van destijds blijven slapen zodat ze wist dat ik veilig was dan dat ik god weet welke toeren zou uithalen om het in het geheim te doen…

Geef een reactie

