Lang of kort

Toen ik mijn lief leerde kennen, had ik kort haar en tijdens de eerste date liet hij echt heel duidelijk verstaan dat kort haar zijn voorkeur droeg :-).  Maar toen ik het liet groeien, weer afknippen terug groeien kreeg ik toch een andere mening van mijn lief, eentje waar veel mannelijke lezers het met eens gaan zijn.  Lang haar is toch vrouwelijker, ook mijn zoon vindt me met kort haar maar niks, over clichés gesproken ;-).    Wat hebben mannen toch met lang haar?

Nu ben ik niet het type dat me laat leiden door anderen hun mening, nee zelfs niet door die van mijn lief, ik zal rekening houden, maar wat mijn lichaam betreft, sorry dat is van mij.

En ik heb nooit iets gehad met mijn haar en daar bedoel ik mee, dat ik nooit een persoon ben geweest die zich vasthield aan haar lange haren.  Het groeit terug denk ik altijd :-).

En het kriebelt weer om het te laten knippen een vlot kort kopje, beetje wax erin en klaar :-), geen haarspelden meer noch elastiekjes en een half uur bezig met het te wassen :-), vooral uitspoelen dan 🙂

Maar oordeel zelf, wat vinden jullie het best, lang of kort?  Heel benieuwd naar jullie reacties :-).

26 gedachtes over “Lang of kort

  1. Ik vind het op de eerste foto het mooist, zo opgeknipt. Al is dat misschien vooral omdat ik ook zo’n kapsel heb en dat gewoon graag zie :-). Je staat echt wel goed met het kort haar ook, het legt meer de nadruk op je gezicht en dat kan jij zeker hebben. Dilemma dilemma…

  2. Ik heriner me nog hoe je haar was de eerste keer dat ik je zag! Het was een vlot kapsel, kort en vooraan stond het omhoog. Je zag er daarmee, zo’n coole zakenvrouw uit, zelfverzekerd, ja ik vond het toen echt mooi. Dat lange haar op de eerste foto vind ik het van de lange coupes het mooist. Maar lang is braaf, en kort is stoer, moeilijk kiezen hé soms. Ik ben het nu ook even aan het laten groeien, maar het is goed mogelijk dat ik het dan toch ineens beu ben en er weer de schaar laat inzetten. . Maar jou haar groeit veel sneller dan het mijne, dus ik zou wel af en toe durven veranderen.

  3. Ik ben zelf in dubio, ik laat het nu lang omdat mijn broer trouwt in juni en ik het graag zou opsteken. Maar ik ben het al een tijdje een beetje beu mijn lang haar. En dan zegt iemand dat het toch wel echt mooi is, en dan twijfel ik weer (want het is ook mooi natuurlijk).
    Een tussenoplossing om te beginnen, net onder de oren?

  4. ‘k Ga eerlijk zijn hé, ik vind dat je er met kort haar ouder uitziet. In het algemeen vind ik dat sowieso bij iedereen, toch zeker bij dertigplussers. Ik heb nu al lang haar sinds mijn vijftiende en voel me hierdoor vrouwelijk. Kort haar zou me echt niet staan.
    Ik vind de eerste foto het mooist. Mààr, om even specifiek over jou te praten: jij hebt ZO’N mooi gezicht, je staat gewoon met alles. Kort haar staat je ook, lang haar en alles er tussen in. Dus doe lekker je eigen ding! Je blijft prachtig. 🙂

  5. Ik mág mijn haar niet afknippen van vriendlief, dan gaat hij het er persoonlijk weer aan staan plakken.. In jou geval vind ik het lange haar vrouwelijker, maar het korte kapsel is veel stoerder! Ik zou in jou geval dus lekker voor kort gaan maar uiteindelijk blijft het natuurlijk je eigen keuze!

  6. Tiens moelijk. Ik vind kort haar doorgaans leuker dan lang, maar hier heb ik de omgekeerde reflex. Kan aan kwaliteit foto liggen en kleur van het haar. Maar zoals hierboven al gezegd werd, het staat je allemaal goed. Dat is het voordeel van een mooie meid met kastanjebruine ogen te zijn 😉

  7. Hmmmm moeilijk… doorgaans vind ik lang haar het mooist, zo tot net iets langer dan schouderhoogte. Kort haar kan heel mooi zijn, maar je moet er mee staan én eerlijk gezegd vind ik wel dat het korte haar ook bij je past. Ik vind het oprecht allebei mooi.

  8. Pffff… Ben net door mijn eigen dilemma-appel heengebeten (halflang met laagjes en een pony).. Kan nu niet kiezen. Buiten dat: Het staat je beide top.

  9. Je staat met allebei heel goed.
    Maar wat een verschil! Het lijken wel twee totaal verschillende personen, met totaal verschillende karakters.
    Ik weet niet goed of dat aan de foto’s ligt, de foto’s met kort haar zijn precies harder, die met lang haar zijn gewoon betere foto’s.
    En dan nog het verschil in haarkleur…
    Ik weet niet hoe jij bent en wat je wil uitstralen? Het lange haar is vrouwelijker, veel zachter.
    Het korte haar is energieker, en straalt zelfverzekerdheid uit.
    Moeilijk hoor, maar wat je ook doet, je kan precies niet veel mis doen.

    1. Wel, de foto met kort haar datteert al van 2010 en laten we zeggen dat ik sinds 2014 heel hard verander ben, fysiek en mentaal. Het verschil in haarkleur is te wijten aan dat het in 2010 nog mijn natuurlijke kleur was en nu geverfd om grijze haren te bedekken :-). De foto’s met lange haar zijn veel recentere foto’s en toen hoe ik nu ben, zachter en veel gelukkiger :-).

  10. de eerste foto vind ik de mooiste. het zijn precies vier verschillende vrouwen. wat haar doet hé!
    je bent zo knap dat alles mooi is bij jou!

Geef een reactie

