Leren

Leren, altijd wil ik dingen bijleren, nieuwe technieken onder de knie krijgen.  Aangezien dit schooljaar een dikke flop was om veel bij te leren op gebied van chocolade, pralines en al wat er rondhangt en mijn drang naar niet gestild was werd het tijd om uit te kijken naar meer.

Afgelopen zaterdag was het opendeurdag op de PIVA, het instituut op het gebied van bakkerij, slagerij, hotel/restaurant en gelegen in Antwerpen :-).  Ze bieden ook chocolade aan en meer en ik vrees dat we weer vertrokken zijn voor een aantal modules :-), die starten in september.

We starten met chocoladetechnieken om in januari verder te gaan met pralines.  In het 2de jaar gaan we van chocoladestukken naar dessertkoekjes :-), wat maakt dat we dan ondertussen 2019 zijn :-).

En dan gaan we ons storten op nog 2 jaar patisserie.

En ik ga alle modules met heel veel enthousiasme aanvatten, creëren en bijleren, ik sta te popelen.

10 gedachtes over “Leren

  1. Waow, dt is geweldig! In grootstad zit je goed voor die dingen. Hier wordt dat allemaal niet aangeboden. Ik zou me graag bijscholen in de moderne kooktechnieken, maar ik moet er voor naar Brugge en dat is geen probleem in de zomer, maar in de winter wel, want ik kan geen autorijden in t donker. En Wim kan me niet zomaar eventjes over en weer voeren. Zonde.

Geef een reactie

