De Jobinhoud

Marieke vroeg me tijdens de vragen staat vrij blog, wat ik voor job deed en naar de inhoud ervan :-).

Ik begin bij het begin.  Ik werk in den diamant zoals ze dat zo mooi zeggen in de sector 🙂  En wat doe ik daar buiten heel veel bezigheidstherapie :-)?

Bon, hier gaan we :-), ons bedrijf koopt ruwe diamant hier lokaal op de markt, deze ruwe diamanten die moeten naar onze fabriek in Vietnam en hier kom ik , in het verhaal. Ik maak een berekening aan de hand van de uitsortering om ongeveer te berekenen hoeveel de waarde van het geslepen zal worden.  Ook  zorg ik ervoor dat die ruwe diamanten met de juiste documenten in Vietnam raken en ik volg heel het proces op, kort gezegd ik volg de rapportering vanaf het zagen, slijpen en leveren.  Als de diamanten geslepen weer in Antwerpen arriveren, ga ik ze ophalen aan de douane.  En lever ik ze keurig af aan de sorteersters, documenten gaan naar boekhouding.  En na het sorteren komen ze weer op mijn bureau waar ik ze inbreng in de stock en een mooi rapportje maak voor Miami.  Ook de stock daar wordt opgevolgd door me, myself and I.

Als al de diamanten in stock staan, vertrekken ze op bestelling naar onze kantoren in NY en Japan.  Ook ik zorg ervoor dat ze daar raken :-).  Maar ik doe meer, ik volg hun verkopen op, hun stock en bespreek met de boekhouding en revisor hun gegevens.  Dit is een huzarenstukje elke maand.

Ik ben ook degene die voor Miami de mails beantwoord op klassieke manier gedicteerd, altijd een uitdaging.

Ik bestel het kantoormateriaal en hou me bezig met de technische kant van de zaak hier, lees: software, hardware, telefooncentrale etc en ben ik enorm goed in het vervangen van inktpatronen.   Verder spring ik vaak als Miami me om verschillende rapportje vraagt, vooral het berekenen van percentages is een must.

Ik hoop dat het niet allemaal Chinees is voor jullie.  Maar dit is in grote lijnen waar ik mijn dagen met vul 🙂 en waar ik voor betaald word.

 

 

11 gedachtes over “De Jobinhoud

Geef een reactie

