Relaxen na een zware werkweek #40dagenbloggen

Het was hier letterlijk 2dagen stil omdat ik het te druk had om te relaxen na een pittige week in het Paradijs……

Hoe doe ik dat het liefst, ik heb het geluk dat mijn lief op vrijdag rond 15u stopt met werken en zorgt dat het eten is voorbereid en mijn aperitief klaarstaat :-), ik gooi dan letterlijk mijn “werkkleren” van me af, trek mijn jogging aan die al op me hangt te wachten :-), ruim mijn gerief en loop naar de keuken waar mijn lief klaarstaat met 2 glazen rode wijn en een bakje bicky chips ( mijn echte favo’s), bij de eerste slok en hapje valt de spanning van me af, letterlijk en dat is het moment dat het weekend begint.

Vrijdagavond is ook traditioneel tv-avond, iets waar ik geen tijd voor maak tijdens de week en dat is elke keer weer genieten even niks doen!

Dit was trouwens een topweekend eentje met een gouden randje :-).  Zaterdag vroeg op voor een dagje Gent, als Antwerpse ga ik hier vertellen dat het bij uitstek mijn favo stad is, waarin ik graag verdwaal en waar we de tentoonstelling van Michiel Hendryckx gingen bekijken……de lentezon maakte het genieten compleet, lunchen op een terrasje en genieten van een vegan taart met courgette en kop “heerlijke” koffie.  Moe en voldaan weer terug naar ons dorp waar we gezellig samen de keuken indoken en rustige avond genoten.

Zondag even tijd gemaakt om kennis te maken met mijn nieuw trainingsschema, de rush in de fitness na de feestdagen is duidelijk weer afgenomen wat het trainen weer een stuk aangenamer maakt.  Nog even langs mijn grootmoeder, allemaal op de fiets en weer met de zon op mijn gezicht.  Na een overheerlijke homemade lunch vertrokken we richting sauna onnodig te zeggen dat wij daar onbeschrijfelijk van genieten.

Het weekend stond dus niet in het teken van het huishouden :-), de kuis liet ik voor de werkvrouw :-), alleen de strijk werkte ik op zondag in alle vroegte weg.  Het was een genietweekend pur sang, wat maakt dat ik hier met een grote glimlach achter mijn scherm zit, eerst nog chillen 🙂 voor ik in actie schiet 🙂 en ik weer aftel naar de vrijdagavond wanneer alle spanning weer van me kan afglijden :-).

 

10 gedachtes over “Relaxen na een zware werkweek #40dagenbloggen

  1. Heerlijk weekendje! 🙂 Grappig ik nam ook twee skip-dagen en ik had zaterdag een dagje Gent gepland met vrienden. Ik ben elke dag in Gent voor het werk maar ik vond het wel leuk om er eens als ‘toerist’ rond te lopen.

Geef een reactie

