Hoogdagen #40dagenbloggen

In het Paradijs zijn het weer hoogdagen en zowel mijn humeur als mijn slaap lijden eronder en ik betrap me erop dat ik regelmatig hoofdpijn krijg….

Afgelopen vrijdag was het de doelstelling om ruwe diamant te sturen naar onze fabriek in Vietnam, samen met geslepen diamant om te hersorteren en diamanten om te herslijpen.  Als eerste ontbrak er bij de ruwe diamanten een factuur, dus geen gegevens om me op te baseren, ze waren dat vergeten te zeggen dat die factuur nog moest binnenkomen :-), als dan de beruchte factuur er is dan zie ik dat ze MEER opsturen dan er gefactureerd is wat ze ook vergeten te melden waren, toen ik dan ging vragen welke goederen ze hadden toegevoegd wisten ze het niet meer, detail deze goederen komen uit onze ruw stock die ook ik moet bijhouden :-).

We lossen dit “vakkundig” op…..tot we overgaan tot de goederen die moeten herslepen worden, op de loten staat enkel het gewicht en het stukgetal en een lotnummer voor de factuur, geen kwaliteit noch een size.  Ik bel naar Miami, wat ik hier moet met doen en al zeker aan welke prijs aangezien ik geen gegevens heb, men had dat gewoon afgeveegd 🙂 en uiteraard wisten ze het allemaal niet meer :-), zoek het maar uit hé :-), want ze gooien zo graag alles samen in een lot.

Maar je mag niet lastig worden, info wordt gewoon niet meegedeeld en je moet achter alles zelf lopen om nog maar te zwijgen over het geroddel!

De stockopvolging van Japan is een totale ramp, ik vraag al sinds eind december naar een stocktelling een “fysieke” stocktelling, het is ondertussen april en ik heb een afschrift van zijn software, het kantoor is open sinds 2013 en men heeft daar nog nooit een fysieke stocktelling gedaan (elk lot wordt dan gewogen en genoteerd), wat echte diamant horror is 🙂 en dan vraagt Miami hoe dat komt en dat ik strenger moet zijn, detail het is zijn jongste zoon die het kantoor leidt en eigenlijk mijn baas is 🙂 en dan het gedeelte waar ik echt wakker van lig, dat ik de stock van Japan opvolg en we een gigantisch verschil hebben tussen beide stocks die eigenlijk hetzelfde moeten zijn en wat ze aangeven zelfs matematisch niet kan, maar schijnbaar is dat niet iets waar ze in Japan van wakker liggen.

Als topper, moet ik me van Miami verantwoorden en is het mijn taak uit te zoeken waar het fout loopt :-).  Volgende week krijg ik de login voor zijn software, gelukkig dezelfde die ik gebruik en pluis het maar uit :-), is dat geen eer :-).

Waar ben je goed in, in het rechttrekken van anderen hun fouten.

6 gedachtes over “Hoogdagen #40dagenbloggen

Geef een reactie

