Slechte gewoonte/verslaving #40dagenbloggen

Welke slechte gewoonte of verslaving heb ik overwonnen.  Ik denk beter dat je kan vragen welke moest ik niet overwinnen :-).

Laten we beginnen met mijn kindertijd :-), ik was een nagelbijter, ik degene die mooie handen belangrijk vind.  Maar wilskracht bezorgde me mooie verzorgde nagels en handen :-).

Dan naar mijn puberjaren, waar ik bergen snoep at want het was zomaar te grijpen thuis, mijn mama was een sugar addict van een ongekend niveau en wij namen dat gewoon over.  Ook hier kickte ik “grotendeels” vanaf.  Iets wat me bloed zweet en tranen heeft gekost, want verdorie zo’n suikerverslaving hakt er stevig in en volledig suikerloos is gewoon niet haalbaar, maar we beperken ons tot het minimum en waar ik vandaan kom als snicker-mars en snoep addict is dat een giga overwinning :-).

Als adolescent at ik totaal verkeerd en dronk ik teveel alcohol, ik geef u een voorbeeld, voor de training een flink bord aardappelen, vlees en groenten met een grote lepel vleessaus om na de training nog 4 sneden wit brood met choco weg te werken :-), tel daarbij nog flink wat boterhammen met de meest vettige charcuterie overdag aangevuld met koeken en snoeprepen en je hebt een mooi beeld van mijn ongezond eetpatroon, alcohol werd stevig geconsumeerd met een kater elk weekend en een week starten of er een trein door me was heengereden.  Ook die slechte gewoonten liet ik achter me en heb stukken meer energie dan toen ik 25 was :-).

Last but not least :-), ik gooide 3 jaar geleden mijn sigaret weg het beste dat ik ooit deed voor mijn gezondheid.

Tot mijn 40ste verwaarloosde ik mijn lichaam teveel, niet consequent eten noch bewegen, ik heb altijd wel regelmatig gesport, maar bewegen dat is een ander verhaal.  Momenteel sport ik minder maar beweeg ik meer en het voelt veel beter aan vind ik.

Ik hoop dat er niet teveel schade is en ik nog veel kan rechttrekken.

 

12 gedachtes over “Slechte gewoonte/verslaving #40dagenbloggen

      1. Een goed glas wijn màg ook vind ik. Af en toe eens uit de band springen ook, als de globale levenswijze maar OK is (en ook dat is heel subjectief).
        Maar goed dat je dat roken hebt verbannen, want da’s pas vergif!

Geef een reactie

