Op jezelf #40dagenbloggen

De vraag luidde of ik graag op mezelf ben 🙂 en daar moet ik volmondig ja op antwoorden.

Ik ben een beetje een “einzelgänger” :-), sociaal niet echt een uitblinker van formaat hoewel ik mezelf heb aangeleerd het te verbergen met net wel aanwezig te zijn en de gangmaker te zijn, maar diep vanbinnen wil ik het liefst tegen de muur verdwijnen  :-).

Als kind was ik enorm verlegen en verdween ik het liefst in de massa, zodat ik niet moest praten of contacten leggen met onbekenden.  Uren zat ik ook te lezen in mijn kamer, alleen…..overal nam ik boeken mee naartoe om letterlijk te verdwijnen in het boek, tot ik op het voetbal en toch al 30+ was de opmerking kreeg dat ik steeds in boeken vluchtte en die man legde de vinger op de wonde :-).  Ik moet eerlijk bekennen dat ik jaren vluchtte in boeken om geen contacten te leggen.

Maar contacten zuigen me ook een beetje leeg, telkens moet ik weer opladen van de “sociale” uitjes, ook met mensen die ik enorm graag heb, de enige bij wie ik het niet heb is mijn lief….zo wil ik ook graag als we een citytrip maken met de vrienden een kamer boeken en geen Airbnb, want na een vermoeiende dag wil ik voor het avondeten gewoon even tot mezelf komen en kan ik mezelf weer opladen om heerlijk vrolijk te doen tijdens het eten :-).

Telkens moet ik opladen van zo’n uitjes en dan is het al genoeg dat ik in de auto zit alleen en even tot mezelf kan komen.

Is ook de reden waarom ik een kantoor alleen heb, het idee constant iemand bij me te hebben maakt me spaans benauwd, want elke handeling heb ik gezien en gehoord en gaat mijn concentratie verloren om nog maar te zwijgen over de conversaties waar ik ga naar moeten luisteren.  Nu kies ik dat zelf, wanneer ik luister en wanneer ik praat :-).

Mijn ultieme genot is ook het huis voor me alleen hebben, daar kan ik echt schandalig van genieten :-), die rust, die stilte en alleen mezelf :-).

En hoe ouder ik word hoe erger heb ik het idee, ook mijn lief heeft graag rust en moet ik eerlijk bekennen dat bij gebrek aan veel vrienden we geen druk sociaal leven hebben, maar op zaterdagavond gewoon thuis zijn om te genieten van ons nest.

Het partyanimal is duidelijk getemd :-)………dat ik weinig tot geen alcohol meer drink heeft daar veel met te maken :-).

9 gedachtes over “Op jezelf #40dagenbloggen

  1. Ik heb dit precies geschreven… Alleen heb ik wel graag iemand op mijn bureau. Misschien omdat ik thuis al alleen ben? Ik ben nochtans ook een einzelganger en verstop me vaak in boeken. Sociale uitjes maken me ook moe.

  2. Haha ik ben exact dezelfde! Vroeger altijd maar lezen, op vakantie een kamer apart moeten hebben, niet meer drinken en dus ook niet meer feesten, graag alleen werken en er jaar na jaar erger in plaats van beter in worden 🙂

  3. Zo herkenbaar… ik neem altijd mijn boek mee naar voetbalwedstrijden en trainingen. Het meisje met haar boek noemen ze mij 🙂
    Ik heb graag mensen rond mij, vroeger zat ik alleen in mijn bureau, ondertussen zijn er 3 collega’s bijgekomen. De ene moment is het fijn om met ‘zoveel’ samen te zitten, maar ik kan zo genieten van de momenten als we er maar met 2 zitten.
    Voor de rest heb ik het ook graag rustig met ons viertjes of met ons tweetjes… kan ik zo van genieten!

  4. Ook hier weer zoveel herkenning 🙂 Op skivakantie met de vrienden ben ik op een bepaald moment de verdere dag en avond op mijn kamer gaan zitten, want met zes man een hele dag in dezelfde ruimte, ik word daar koekoe van. Op het werk is het een open space en dat vergt ook véééééél concentratie…

Geef een reactie

