Produktiefste tijdstip #40dagenbloggen

Mijn produktiefste tijdstip…….daar hoef ik niet over na te denken en ik durf zelfs te zeggen dat het voor de vaste lezer hier totaal geen verrassing gaat zijn :-).

Ik ben een ochtendmens, ik hou van de ochtend, de nieuwe dag, het ontbijt blijft ook mijn favoriete maaltijd.

Ik heb ertegen gevochten en geprobeerd om laat uit bed te blijven en uit te slapen, op een aantal keren na faalde ik altijd met als gevolg een lamledig dag en om 20u in de zetel in slaap vallen :-). Het kan ook zijn dat de leeftijd er met te maken heeft, maar eerlijkheid gebied om te zeggen dat ondanks het feit dat ik een fuifbeest was mijn lichaam het niet fijn vond om tot 5u ’s morgens te staan dansen :-).

Het ideale scenario is gaan slapen rond 22u15-22u30 en wakker worden rond 6u-6u30, lees duidelijk, dit is het ideale scenario. Tijdens de werkweek moet ik moeite doen om ten laatste om 23u in bed te liggen, wekker loopt af rond 6u :-). Zou dit later kunnen ja, maar dat is een keuze die ik maak, ik maak tijd om te ontbijten en een lekker ontbijt klaar te maken en het is voor mij en mijn lief de timing om zaken te bespreken omdat we ’s avonds vaak andere to do’s hebben en gewoon niet samen thuis zijn :-).

In het weekend durf ik al eens tot 7u in bed liggen met een uitzondering van 8u, maar dan heb ik al spijt :-). Ik kan zo genieten van de stilte die de morgen geeft, iedereen die nog slaapt, zo weinig mogelijk licht aan een kop koffie en mijn krant of pc.

Maar meestal winnen de huishoudelijke taken en sta ik al in de keuken of aan de strijkplank en zit er voor mij al een dagtaak op tegen de eerste komt binnendruppelen.

Laat me om 5u opstaan en een hele to-do list afwerken, geen probleem, maar laat me na 21u niks meer uitvoeren want dan vraagt mijn lichaam en geest om rust.

Dit is eigenlijk al zo sinds mijn kindertijd en het komt meer tot uiting met ouder worden, ik heb het ondertussen aanvaard en heb geluk dat mijn lief ook een ochtendmens is weliswaar minder uitgesproken :-), maar au fond is het wel.

Mijn zoon heeft mijn genen geรซrfd, niet wat het uiterlijk betreft maar vooral de blauwdruk van je persoonlijkheid :-), ook hij is een ochtendmens en ik zie hem ook worstelen :-), want dat past natuurlijk niet bij een 17-jarige maar hij geeft iets meer toe dan ik deed :-), soms zegt hij zelfs al slaapwel rond 21u30 en ja, GSM en consorten wordt bij ons afgegeven, de regel is slapen is slapen :-).

Ik ben het produktiefste ’s morgens, daar valt niet over te twijfelen en laat me in de avond maar wat met rust, btw ben niet te genieten als ik moe ben ๐Ÿ™‚

14 gedachtes over “Produktiefste tijdstip #40dagenbloggen

  1. Ik ben absoluut geen ochtendmens, ik moet meestal heel lang bekomen van al mijn dromen en mijn nachtelijke worstelingen. Mijn beste moment, euh, De namiddag denk ik. Hoewel ik ook graag af en toe vroeg opsta als ik echt dingen gedaan moet krijgen.

  2. Bij mij is het wat minder duidelijk. Als ik moet opstaan voor 7u ben ik niets waard. ’s Morgens ben ik op het werk het meest productief en ook tijdens de blokperiodes verzette ik ’s morgens het meest. In de namiddag krijg ik steevast een dipje en dan ben ik ook het minst productief. Maar ik vind ’s avonds precies mijn tweede adem. Avondjes uit en gaan dansen tot 5u zijn nooit een probleem geweest. De morning after was een pak minder evident en dat lag zeker niet aan mijn (geringe) alcoholconsumptie. Ik weet dus niet goed of ik nu een ochtend- of een avondmens ben. Een beetje van beiden, zolang ik maar niet te vroeg moet opstaan ;-).

  3. Grappig, Jill is 17 en gaat ook om half tien naar bed. En moet ook haar foon beneden laten. Dat blauwe licht is slecht voor de nachtrust.
    Zelf was ik (door werk in de horeca) altijd een avondmens. Maar sinds ik moeder ben, is dat veranderd. Ik sta het liefste vroeg op, ook in het weekend. Om 8 uur ben ik klaar wakker. En ik ga het liefste om maximaal 11 uur plat. Doordeweeks nog een uurtje vroeger.

  4. Ik ben eerder een avondmens volgens een testje ๐Ÿ˜€ Ik vind mezelf een dagmens. Ik hou niet van vroeg opstaan maar ook niet van laat in mijn bed te liggen. Als ik uitslaap, is dat meestal tot een uur of 9.

  5. Ik word hoe langer hoe meer een ochtendmens ook. Wat soms wel lastig is in het weekend; tegen de tijd dat het lief opstaat, heb ik er ook al een half huishouden opzitten. Hij wil dan natuurlijk lekker uitgeslapen en ontspannen iets leuks gaan doen, terwijl ik alweer toe ben aan een middagdutje ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

