Favo lunchrecept #40dagenbloggen

Een favoriet lunchreceptje, ik ga er zelfs 2 delen :-). Want voor mij is er een verschil of ik thuis lunch of op kantoor.

Op kantoor moet het praktisch zijn om mee te nemen, thuis bereid ik het ter plekke, wat nog steeds een meerwaarde blijft.

Mijn favo lunch voor op kantoor :-), ik weet niet meer van welke site ik het haalde, ik vergeet dat altijd te noteren, sorry voor de orginele bedenker..ik gebruikte wel geen geitenkaas wegens niet Paleo en walnoten omdat ik andere lekkerder vind zoals het orginele recept voorschrijft…..

Gezonde salade met rode biet πŸ™‚

Wat heb je nodig:
– 75 gr. rucola
– 200 gr. geraspte bietjes
– 1 peer in dunne plakjes gesneden
– 2 el noten-zaden mengeling
– 2 el balsamico azijn
– Olijfolie

Hoe maak je het:
Verdeel de rucola over 2 borden samen met de bietjes, peer, noten. Besprenkel de salade met wat balsamico azijn en olijfolie.

Voor mijn favo lunch thuis heb je het volgende nodig πŸ™‚

Zoete aardappelsalade:

– een kleine zoete aardappel (ongeveer 200 gram)
– 100 gram broccoli
– 1 avocado
– 1 eetlepel kokosolie
– 1 eetlepel zonnebloempitten
– 1 eetlepel pompoenpitten
– keltisch zeezout

Voor de dressing, honing, mosterd en olijfolie, mengen en kruiden met peper en zout

Hoe maak je het:

Verwarm je oven voor op 200 graden. Snij de zoete aardappel in blokjes (laat de schil eraan). Doe de aardappelblokjes in een ovenschaal en verdeel met je handen de kokosolie erover (als je geen zin hebt in vieze handen kun je de kokosolie natuurlijk ook eerst smelten en deze erover gieten). Strooi er wat zeezout op. Bak de blokjes in ongeveer 40 minuten in de oven goudbruin. Roer ze halverwege even om.

Ondertussen snij je de broccoli in roosjes en stoom je deze in ongeveer 10 tot 15 minuten beetgaar (koken kan ook, hou dan iets korter dan 10 minuten aan). Snij de avocado in blokjes. Rooster de zonnebloem- en pompoenpitten in een droge koekenpan op laag vuur, tot ze goudbruin zijn en de pompoenpitten zijn gepoft. Roer in een schaaltje de mosterd, olijfolie en honing (of maple syrup) goed door elkaar.

Leg de broccoli, avocado en zoete aardappel op een bord, giet de dressing erover en als laatste de geroosterde pitjes. Eet smakelijk!

Als je een van de recepten uitprobeert, laat me weten wat je ervan vond……

6 gedachtes over “Favo lunchrecept #40dagenbloggen

  1. Mmmm heerlijk die receptjes. Ik heb helaas geen oven. Maar het bovenste slaatje ga ik zeker eens proberen en ik vind het alleen een meerwaarde dat er geen geitenkaas in zit, ik lust dat niet zo graag πŸ™‚

Geef een reactie

