Later als ik groot ben word ik?? #40dagenbloggen

Later als ik groot ben……dan word ik lijkschouwer.  I kid you not, dat was echt wat ik in gedachte had toen ik een kind was.  Het menselijk lichaam het fascineerde me, ook die groene pakken, mondstukken en handschoenen, ja hoor toen was ik al fan van handschoenen :-).

Als kind had ik altijd een fascinatie naar de medische wereld en ik maakte ook snel de keuze dat ik de wetenschappelijk richting inging…..het secundair maakte ik af in de wetenschappen-wiskunde, met nog steeds de droom om lijkschouwer te worden.

Tot ik op de unief infodagen wel geconfronteerd werd met iets wat mijn droom uit elkaar zou laten spatten, ik word misselijk van bloed en organen te zien :-), held hé.  Was me er nooit bewust van, van mezelf vind ik bloed niet erg en een orgaan had ik nog nooit van dichtbij gezien, tot dan :-).

En daar stond ik dan….vast besloten mezelf in te schrijven in de geneeskunde en geen back-up, mijn toenmalig vriendje die nog enorm twijfelde besliste om zich in te schrijven in de richting pharmacie, zei mijn buikgevoel, schrijf maar mee in, dit is iets voor jou.  Ondanks dat psychologie me intuïtief ook aansprak.

Maar pharmacie, het bleek een schot in de roos :-), mijn geweldige kerneigenschappen kwamen helemaal tot zijn recht :-), vooral de verplichte labo’s vond ik fantastisch. Maar het was ook hard werken en ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond heb ik toch stevig moeten bijbenen tijdens de lessen chemie…Maar ook hier redde mijn ijzersterke discipline me weer :-).

Ik ben niet geworden wat ik wilde, doe zelfs niks meer met mijn diploma, het leven heeft me andere wegen doen inslaan en ook dat zal zijn redenen wel gehad hebben.  Elke keuze heb ik bewust gemaakt en op professioneel gebied heb ik zwaar ingeleverd, maar als ik zie waar mijn zoon nu staat, dat had ik nooit verkregen als ik me gefocust had op persoonlijke ontplooiing en een carrière.  En dat maakt voor mij de cirkel rond.

En nu is het tijd om mijn goed ondergesneeuwde creatieve kant te laten stralen :-).

9 gedachtes over “Later als ik groot ben word ik?? #40dagenbloggen

  1. Wow, dat is wel een zeer ongewone droom als kind… Ik wilde apotheker worden :-). Maar ik deed niet graag wetenschappelijke vakken en dus ben ik een andere weg ingeslaan. Mijn zus is nu apotheker, raar maar waar ;-).

  2. Ik wou vroeger ‘dierenvriend’ worden, geen idee of ik daarmee nu dierenarts bedoelde ofzo. Die droom van dierenvriend is alleszins uitgekomen, al verdien ik daar helaas niks mee 🙂 Geneeskunde studeren staat op de planning van mijn volgende leven, als ik nog eens mag terugkomen. Lijkschouwer is eigenlijk wel een ideaal beroep voor een introvert, die mensen kunnen uw energie niet leegzuigen door de hele tijd te babbelen 🙂

Geef een reactie

