Eten voor de rest van mijn leven #40dagenbloggen

Ondanks het feit dat je met Paleo geen brood mag eten :-), wil dat niet zeggen dat ik het niet meer lust of nooit meer eet :-), maar wel zo weinig mogelijk.  Ik laat het me toe nog 2 keer per maand brood te eten als ik daar zin in heb.

Ik ben een broodeter, ik lust enorm graag brood en jaren en ik herhaal, jaren was 2 sneden getoast brood met boter en 1 toast met pindakaas mijn ontbijt, dag in, dag uit 🙂 en op zondag pistolets :-).

Het grappige is dat ik dus jaren elke ochtend hetzelfde at, het nooit verveelde, terwijl ik als ik Paleo eet, graag afwisseling wil.  Ik eet zelden 2 dagen na elkaar hetzelfde ontbijt.

Mis ik mijn brood, nee.  Heb ik soms zin in brood, euh ja.  Mijn lief doet niet mee aan mijn gekte en eet nog brood.  Nee, ik vind het niet erg dat hij niet meedoet, het maakt het mij makkelijker, hoe gek het ook klinkt.  Want als hij meedoet ga ik enorm veel moeite doen, nu zijn restjes goed en moet ik geen complete maaltijden als lunch maken.  Ik heb er totaal geen moeite mee dat hij voor mijn neus brood, chips of wat dan ook eet, want ik maak deze keuze heel bewust en als ik echt zin in chips heb, zal ik het wel eten 🙂 en ik weet ook waarom ik deze keuze maak en dat feit maakt het gewoon makkelijker .

Maar en ik ben daar heel eerlijk in, als ik maar 1 ding moest kiezen dat ik voor de rest van mijn leven zou moeten eten, dan is het gegarandeerd de geroosterde boterham met goede boter…….hoe saai kan het zijn :-).

24 gedachtes over “Eten voor de rest van mijn leven #40dagenbloggen

  1. Oh ik hou echt van brood. Vroeger niet zo maar de laatste tijd steeds meer en vooral zon knapperig korstje. Maar ik probeer wel minder brood te eten. Ik ben tegenwoordig calorieen aan het tellen 😛

  2. Ja, die gewoonte van dat dagelijks brood zit er diep ingeworteld hé. Op reis was het zo gemakkelijk als je een groot ontbijtbuffet hebt, maar thuis moet je er zelf voor zorgen en idd, dat kost energie. Maar je doet het toch maar lekker hé! Wat ik zou kiezen als ik maar 1 ding meer zou mogen eten, geen idee eigenlijk.

    1. Ik eet ofwel zoete eieren is 2eieren gemixt met een rijpe banaan wat kokosmelk en dan een soort roerei ik eet het met fruit en wat noten/zaden. Of appel-ei muffin met gebakken appel, of avocado, ei en gerookte zalm…of notenbrood met wat rauwe ham…..

  3. Zelf ben ik nu sinds de 3de week van januari bezig met fitness. Doe het 4x per week. In februari heb ik geen alcohol gedronken en op die manier 3kg kwijt geraakt. Dat vind ik nu leuk aan het menselijk lichaam, je kunt 50 zijn en nog altijd een mooi en gespierd lichaam bekomen. Maar ik heb mijn eetpatroon niet gewijzigd. Elke donderdag een pizza, elke vrijdag frieten met iets bij en ga zo maar door. Een sixpack heb ik nog niet omdat buikvet zeer moeilijk kwijt te spelen is, maar ik zal dit blijven doen en volhouden tot ik tevreden ben. Sporten is een obsessie geworden en ik voel er mij echt goed bij.

      1. Ik ben er zeker van dat het met eten totaal niets te maken heeft. Ok ik ben geen snoeper, chips en nootjes en van die dingen laat ik allemaal aan mij voorbij gaan. Elke dag een banaan, appel, kiwi, noten, wortelen en snoeptomaatjes. 5 uitgeperste sinaasappelen, halve citroen en limoen. Ja ik eet wel gezond maar ik wil ook niet alles laten. Maar sporten is de boodschap, voor iedereen.

  4. Ik ben ook zot van brood. Nu moet ik toegeven dat ik sinds paleo wel kieskeuriger ben geworden in wélk brood ik eet: geen brol, want flutbrood dat is mijn smaakpapillen niet waard 😀 En dan kan ik daar zo van genieten, terwijl vroeger – toen ik het ’s morgens én ’s middags at, zo saai! – ik het nog amper proefde.

Geef een reactie

