Insomnia #40dagenblogge

Slapen…met periodes slaap ik slecht en momenteel is het weer zo’n periode.

Ondanks het feit dat ik ’s avonds moe ben, wat ook niet anders kan na mijn activiteiten :-), note to myself, plan meer rust in :-).

Om je een voorbeeld te geven hoe mijn week er momenteel uitziet 🙂

Maandag:

Na kantoor snel eten en dan in race naar de voetbaltraining om dan zelf een krachttraing af te werken om na afloop de zoon weer van de voetbaltraining af te halen.  Douchen, opruimen, alles klaarzetten voor de dag erna en bed in.

Dinsdag:

Na kantoor vlug boodschappen doen met een georganiseerd lijstje, thuis de kookpotten op het vuur en tegelijkertijd maken we paleo brood en appel-ei muffins en de lunch voor woensdag, soms sta ik versteld wat ik allemaal voor mekaar krijg in een korte tijdsspanne.  Na het eten alles opruimen, vaatwasser inladen en laten draaien.  Om dan het kalligrafiegerief klaar te zetten want de BFF komt schrijven en kaartjes maken.  Het is een vruchtbare avond en er wordt goed gewerkt.  Met trots presenteer ik een geslaagde kaart :-).  .  Na alles in een recordtempo opruimen, vaatwasser leegmaken en weer alles klaarzetten voor woensdag, kruip ik moe maar voldaan in bed.

Woensdag:

Hier gaan we weer, na een snelle hap weer richting voetbaltraining om weer zelf te trainen, de zoon op te halen, douchen en bedtijd 🙂

Donderdag:

We herhalen gewoon woensdag, alleen hebben we iets meer tijd want de training start later, maakt ook dat ik later ga thuis zijn en weer later in bed :-).  Maar vrijdag heb ik een vrije dag…..en ik denk dat ik gebruik ga maken van wat langer in bed liggen :-).

Ik ben dus moe en probeer tegen 23u in bed te liggen, maakt dat ik me soms moet haasten :-).  Meestal val ik onmiddellijk in slaap om na 2u terug wakker te worden wegens een overvolle blaas, terwijl ik heel bewust nog weinig drink ’s avonds, enkel nog een tas thee of glas water.  Dit herhaalt zich nog minstens 1 à 2 keer per nacht dat ik mijn bed uitmoet.  Soms vat ik de slaap niet terug en lig ik een uur wakker om dan toch terug in slaap te vallen en met een slaapkop wakker te worden.  Gelukkig vind ik onmiddellijk mijn energie terug, want tijd om te dralen is er niet echt ’s morgens :-),…..

Gelukkig heb ik er in de loop van de dag niet echt veel last van, het is ook niet erg druk in het Paradijs, maar op het einde van de week ben ik echt wel moe.  Ik kan er nu al vergif op innemen dat ik vrijdagavond tijdens onze enige tv-avond in slaap ga vallen…….en dat is gewoon niet fijn.

Ik wil in bed slapen, gewoon 7u aan een stuk…….en niet een aantal keer per nacht wakker worden.  Nee, heb geen zorgen en ik pieker niet …….het is gewoon vervelend en het werkt op mijn humeur :-).

Voor iedereen een fijne nachtrust, ik wens het iedereen toe 🙂

 

10 gedachtes over “Insomnia #40dagenblogge

  1. Een nachtje doorslapen ik wens het mezelf ook toe… is precies al eeuwen geleden, zelfs lezen voor het slapen gaan werkt momenteel niet.
    Ik duim voor een goede nachtrust voor ons beide 🙂

  2. Ooh ik hoop zo voor je dat je een goede nachtrust mag hebben! De laatste tijd slaap ik zelf heel slecht door allerlei redenen en dat begint zijn tol te eisen. Fingers crossed dat het snel betert bij ons beide!

  3. Ik heb dat ook, dat ’s nachts wakker worden om naar het toilet te gaan. En dikwijls is het dan zéér moeilijk om weer in slaap te vallen. Sinds ik mezelf de limiet opleg om na 19u30 niets meer te drinken (om 22u ben ik al in dromenland), lukt het meestal wél om door te slapen.

Geef een reactie

