Moeders&dochters #40dagenbloggen

Toen ik gisteren wat aan het praten was met een vroeger fervente blogger, trotse eigenaar van een aantal dochters en kleindochters en 1 kleinzoon een huis vol womanpower.  Vertelde  ik dat het bij ons net de mannelijke kant is die overheerst,….zelfs mijn katten zijn van het mannelijke geslacht.

Hij vroeg me of ik graag een dochter had gehad…en bij die vraag moest ik slikken…..

Toen ik pas zwanger voelde ik dat het een jongen zou zijn, het geslacht dat echt mijn voorkeur had, het is mss taboe om te zeggen, maar ik zou teleurgesteld geweest zijn als de gyneacoloog me had gemeld dat het meisje was.  Heb altijd meer met jongens gehad dan met meisjes, vriendinnen had ik wel maar weinig, ik hing het liefst bij de jongens.

Zo van die vriendinnenavonden, of vriendinnenweekends nooit behoefte aan gehad.  Heb een goede vriendin dan houdt het op.  Ook met mijn zus trek ik weinig op en nu zeker aangezien de afstand te groot is om een op koffie te gaan.  We hebben veel contact via sociale media en het is goed zoals het is.  Ik trek het liefst op met mijn lief…..en dat is uiteraard een man :-).

Ik had niet de makkelijkste relatie met mijn moeder en ik vrees dat daar een beetje de oorsprong zich bevindt en van baby af ben ik een papa’s kindje, wat maakt dat ik me sneller identificeer met mijn papa en me beter voel met mannen.

Ik was denk ik ook een beetje bang om onbewust de slechte relatie die ik met mama had door te geven aan mijn dochter en de angst om constant poppen te moeten aan-en uitkleden zat er goed in :-).

Ondanks mijn vrouwelijk uiterlijk ben ik een mannelijk type en de natuur bedankte me met een geweldige “macho” zoon een toplief met fijne bonuszoon en 2 katers die mijn hart veroverden…….

5 gedachtes over “Moeders&dochters #40dagenbloggen

  1. Ik snap het! En kan erin komen. Ik ben ook meer een mannelijke type, toen ik jong was, ging ik liever opdienen tussen de mannelijke obers, dan uit te gaan met vriendinnen. Ik kon gewoon beter opschieten met jongens.

  2. Hier nog eentje die beter overweg kan met mannen. Nochtans heb ik een voorkeur voor meisjes, moest ik kinderen willen, dan liefst een meisje. Ook bij mijn huisdieren verkies ik liever meisjes. Ik heb twee kattinnen, twee teefjes en één reutje. 🙂 Dus bij mij zijn het ook vooral dames in huis 😀

Geef een reactie

