Vakantieitems #40dagenbloggen

Vakantie……wie houdt er niet van?  Alleen van het idee word ik al vrolijk.

Vaak zijn het zonovergoten bestemmingen die letterlijk je batterijen opladen, vakantie is ook puur genieten, geen verplichtingen, geen werkperikelen noch huishouden dat in goede banen moet geleid worden.

Het rare is dat ik op vakantie de motor doorgeef aan mijn lief, ik ben een controlefreak pur sang, maar dan geef ik het graag uit handen en hij neemt perfect de leiding over en ik laat het allemaal gebeuren en neem vooral de indrukken in me op.

Maar dat maakt niet dat ik als “georganiseerd” persoon mijn bagage ook aan mijn lief overlaat :-), daar wordt namelijk over nagedacht.  Maar op vakantie kan ik de perfectie wel loslaten, moet make-up niet noch gesoficticeerde outfits en ga ik gewoon in jeansshort ( die eigenlijk niet meer is toegestaan boven de 40) met een singlet de straat op.

De opdracht luidde voor deze blog, welke 3 items ik meeneem op vakantie, je tandenborstel proper ondergoed niet meegerekend 🙂

Ik vertrek nooit en ik herhaal nooit op vakantie zonder 🙂

  1. Lippenbalsem ( ik ga nooit de deur uit zonder 🙂 #verslaafd)
  2. Haarspeldjes ( ik kan het niet verdragen met los haar slapen :-))
  3. Reinigingsgel  ( ga nooit slapen zonder mijn gezicht te reinigen :-))

Toen ik het noteerde realiseerde ik me, dat zijn nu 3 typische items voor mij…….:-)..

Wat nemen jullie mee?

12 gedachtes over “Vakantieitems #40dagenbloggen

  1. Oordopjes! Tenzij ik honderd procent zeker weet dat ik in een stille kamer ga liggen (als ik ooit eens in een klooster logeer of zo)
    Neusspray. Ook verslaafd en zonder kan ik niet slapen.
    Iets om te lezen. Ik kan geen dag zonder boek. 🙂

  2. Daar schrijf ik binnenkort ook iets over. Al sluit ik me bij Tiny aan ivm oordopjes. Ik neem dat altijd mee, want in hotels heb je er altijd die veel lawaai maken in de gang of om 5u s ochtend douchen. Daar word ik niet graag wakker door.

  3. Mijn vader zei het telkens weer toen we op reis vertrokken. Neem altijd drie dingen mee. Je paspoort, je geld en je reisdocumenten, de rest kan je kopen. Ik hanteer nog altijd die regel. Niet dat ik geen bagage mee neem, uiteraard wel. Maar op die drie items, pas ik heel erg! Ik controleer het nog eens als ik in de auto zit op weg naar het station.

  4. Toen ik ‘singlet’ googlede kwam ik hele rare dingen tegen 😀
    Ook op vakantie kan ik de controle niet loslaten. Soms heb ik daar méér stress dan thuis.. want ik wil er alles uithalen, en alles zien wat er te zien valt. Het is al gebeterd tgo vroeger, in Noorwegen bv heb ik me goed kunnen inhouden (en zelfs ontspannen) toen het zo’n slecht weer was dat we nog niet eens de helft van alle natuurschoon hebben kunnen zien dat ik wou zien, en we in plaats daarvan uren nutteloos op internet konden surfen 😀

Geef een reactie

