Het volwassen leven #40dagenbloggen

De keuze viel vandaag op, waar heb je het moeilijk mee in je volwassen leven :-).

Eerlijk, momenteel bevind ik mij in een fijne fase in het “volwassen” leven,  de zoon heeft minder “zorgen” nodig, alleen van dat taxi-gebeuren moet ik nog af zien te raken :-).  Wat maakt dat mijn vrije tijd ruimer wordt, dat ik tijd krijg om mijn leven weer in te kleuren zoals ik het wil en minder afhankelijk ben van zijn agenda :-), het openbaar vervoer of de fiets is ook een transportmiddel, maar ik ga zooooo blij zijn als hij volgend jaar zijn rijbewijs kan halen…..2018, het jaar dat hij 18 wordt, nog steeds lijkt het of hij gisteren geboren is :-).

Alles valt ook wat op zijn plek.  Zit goed in mijn vel, relatie zit enorm goed, geen financiële zorgen, geen fysieke kwalen en ook de puberstreken van de zoon zijn onder controle.  Is alles perfect, nee hoor, maar dat is dan ook utopie :-), de zoon zijn rommel en het lief kan ook af en toe op mijn zenuwen werken :-),….en het Paradijs, de doorn blijft af en toe pikken, zeker na weer een aantal fijne gebeurtenissen.

Is er dan niks, toch wel.  De verantwoordelijkheid van mijn grootmoeder, de papa die al eens op mij durft leunen, soms weegt het en langs de andere kant zijn het peanuts, dus ik moet niet zeuren :-).

Oh ja een kleine kanttekening, er is wel een struggle…..tegenwoordig word ik heel vaak overwelmd door het aanbod en dat gaat echt van boter tot sneakers, ….en dat maakt dat ik soms het bos door de bomen niet meer zie, mss is het de fase waarin ik zit, maar vroeger nam ik zonder veel nadenken wat uit de rekken en het was goed, nu twijfel ik veel meer om niet te zeggen over alles :-), welke dagcreme ik moet kopen, welke sneakers of zijn schoenen beter?   Kies ik voor nude, of voor blauw?   En zo is de lijst eindeloos.

Behalve over eten, Paleo eten heeft zo zijn voordelen :-), blijkbaar heb ik het makkelijker als de lijnen zijn afgetekend.

Twijfelen jullie ook vaak, of is het iets voor mij of de leeftijd of is het aanbod gewoon te groot?

11 gedachtes over “Het volwassen leven #40dagenbloggen

  1. Ik heb het ook lastig met overaanbod! Als ik te veel zie , wil ik op den duur niets meer. T is zoals kleren shoppen, als ik in zes winkels overal het zelfde zie hangen , dan moet ik het niet meer hebben.

  2. ik twijfel altijd dus conclusie ik kom nooit met iets thuis lekker goedkoop een keer per jaar heb ik wel dat ik er zo op af loop en weet dit hoort bij mij en draag dat ook af ,altijd grappig dat moment door een hele grote twijfelaar.

  3. Vreemd genoeg kan ik over de kleine dingen in het leven heel lang twijfelen en over de grote dingen snel beslissingen nemen. Wel heel fijn om te lezen dat het daar bij jou allemaal wat op zijn plooien valt !

  4. Waaaat wordt hij volgend jaar al 18?!!
    Ik twijfel ook vaak hoor, de opties vliegen rond uw oren, samen met de adviezen, de ene zegt ge moet zus eten, de andere zo… Dus op den duur weet ge niet meer of ge nu boter of margarine moet eten, en olijfolie of godweetwelke olie moet gebruiken om te koken…

Geef een reactie

