7 zondes #40dagenbloggen

Aangezien ik een ketter ben van de bovenste plank.  Ik haat religie van welke soort dan ook…..iedereen doet ermee wat hij wil, maar blijf aub nadenken.

Toch ga ik me hier op onbekend terrein begeven, de 7 hoofdzondes, gelukkig reikte mijn kennis wel ver genoeg om er zeker 5 op te noemen.  En ik leef in zonde vrees ik, weet niet of er genoeg wijwater bestaat om mijn zonden van me af te wassen.

  1. IJDELHEID: ik vrees dat ze deze zonde voor mensen zoals ik hebben uitgevonden, add more lipstick and attack :-).
  2. HEBZUCHT&GIERIGHEID: van die zonde word ik gespaard, heb geen drang om te verzamelen, ook geen geld en gierigheid mmm, genieten van het leven kost geld :-).
  3. ONKUISHEID, LUST: geen nood meer aan me voort te planten, maar oefenen voortdurend en niet altijd binnen de lijntjes :-).
  4. AFGUNST, JALOEZIE:  Toen men deze zonde uitdeelden was ik niet aanwezig, jaloezie is me vreemd net zoals afgunst, ben altijd blij dat mensen het goed hebben.  Ik kan wel mensen bewonderen voor bepaalde capaciteiten maar dan stopt het.
  5. GULZIG, VRAATZUCHT: als men gulzig bedoelt met gulzig in het leven, count me in.  Gulzig naar eten nee, ik eet graag want honger vind ik vreselijk, maar zo’n overvol gevoel daar word ik dan weer ambetant van :-).  Ben geen vraatzuchtig persoon 🙂 eerder een fijnproever :-).
  6. WOEDE, WRAAK:  Ik beken, hier stond ik op de eerste rij :-), eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik een kort lontje heb en aan payback doe.  Ik probeer het te kanaliseren, maar het is soms sterker dan mezelf.  Als het kon was dit de zonde waar ik vergeging voor zou krijgen :-).
  7. GEMAKZUCHT, LUIHEID: Hallo, miss ik ben altijd bezig…..en toch, diep in me schuilt er een luie mie, ze zit alleen opgesloten vrees ik :-).

En wat is jullie grootste zonde???????  Dat pak M&M’s ineens opeten of teveel lipsticks kopen :-)?

12 gedachtes over “7 zondes #40dagenbloggen

  1. Haha, overmorgen begin ik met een reeks over de zeven hoofdzondes. Ik heb voor elke dag een zonde en schrijf er nogal uitgebreid over. Misschien overdrijf ik wel weer – is dat ook een zonde? 😉

  2. Mijn slordigheid toch. Ik doe heel hard mijn best om het huis netjes te houden met alle tips en tricks, maar trek mijn kasten niet open! Maar het lentegevoel heeft er voor gezorgd dat ik al drie keukenkasten heb uitgekuist en ook mijn kleerkast al gewisseld heb en meteen een beetje defitg gelegd, t is een begin!

Geef een reactie

