Waarom blog ik #40dagenbloggen

Waarom blog ik?  Ik heb er dit weekend over nagedacht, oh ik heb weer teveel nagedacht, mijn lief vroeg me regelmatig of alles oké was, maar ik kon hem niet vertellen wat me bezighield.

Ooit startte ik uit verveling maar het is de interactie die me ook aan het bloggen houdt.  Ik leerde zoveel fijne mensen kennen, sommige enkel online anderen leerde ik irl kennen…..

Ik ben niet wat je noemt iemand die makkelijk praat, beetje een binnenvetter en ik heb een hekel aan in de belangstelling staan.  Ik voel me het best op de achtergrond.  Langs de andere kant ben ik gevoelig voor veel prikkels en het schrijven kanaliseert het allemaal een beetje.  Het zorgt ervoor dat ik kan relativeren en kan ik het niet dan zorgt een commentaar van een van jullie wel dat ik met mijn 2 voeten op de grond landt. Of tenminste het “probleem” vanuit een andere hoek kan bekijken.   Waarvoor mijn eeuwige dank!

Maar zoals , ons Tiny  het zo mooi kan verwoorden, ik ben ondanks mijn introverte natuur ook wel een aandachtshoer, ik moet dat eerlijk bekennen.  Want wat hier geschreven wordt, daar wil ik ook van dat het gelezen wordt.  Zo ben ik dan weer wel……

Het schrijven op zich blijf ik een magisch proces vinden, vaak zit ik met iets in mijn hoofd maar kan ik er geen geheel van maken en soms vloeit het er vanzelf uit een andere keren groeit het, herlees ik en schrap ik en voeg toe waar nodig.  Een beetje zoals het leven niet :-)?

Mijn blog en mezelf, samen met een kop koffie een klein gelukkig momentje voor mezelf en dat dekt de lading waarom ik blog……het kleine geluk!

 

 

10 gedachtes over “Waarom blog ik #40dagenbloggen

Geef een reactie

