Skills toeëigenen #40dagenbloggen

Over welke skill zou ik graag beschikken??  De eigenschap loslaten daar wil ik graag morgen met wakker worden.

Net gisteren gebeurde er weer iets, dat ik moeilijk kan plaatsen, laat staan loslaten en waarschijnlijk ben ik weer te gevoelig en neem ik het allemaal te persoonlijk.

Ik trok gisteren met Miranda naar de hobbybeurs in Antwerpen….mijn eerste keer.  Buiten dat het aanbod mij minder lag, buiten 1 stand was het weer een fijne uitstap.  We beslisten rond lunchtijd dat we nog hapje gingen eten voor we naar huis reden.

Tijdens een gezellige lekkere lunch, die niet 100% paleo was :-), maar wel superlekker :-), kletsen we gezellig bij.  Van mijn overstap naar weer paleo eten naar gezondheid, diëten, u weet wel, de gebruikelijke vrouwenpraat :-).

Ik maakte de opmerking, dat mijn lief tegenwoordig vaak wijn koopt en in mijn ogen er steeds vaker een opentrekt, natuurlijk drink ik wel eens een glas mee, maar daarvan raakt de fles echt niet leeg :-).  Waarop ik de reactie kreeg ” oh en hij heeft geen verstand van wijn, telkens we bij jullie komen eten zegt M (haar lief), dat de wijn zo slecht is en ja, ik krijg bij jullie altijd van die zure witte wijn….” .  Deze reactie kwam heel hard bij me binnen.  Ook al werd ik niet persoonlijk geviseerd maar in dit geval mijn lief.  Het is niet de eerste keer dat er kritiek wordt geuit aan zijn adres.

Het 2de dat me een beetje van mijn stuk bracht, was onze jaarlijkse citytrip die ons dit jaar naar Parijs brengt.  Meestal trekken we een dag of 5 uit voor deze trips.  Het eerste dat we te horen kregen was dat ze zich maar 3 dagen konden vrijmaken.  Jammer, wij gaan voor 5 dagen besloten we, we vertrekken een dag vroeger en komen 2 dagen later terug.  Het aanpassen zijn we namelijk wat beu.  We plannen het al in een voor ons moeillijke periode, aangezien het lief van mijn vriendin een zaak heeft, maar wel met het pittige detail dat er voor hen 9 trips op de planning staan en dat dan tijd van ondergeschikt belang is.

Ik kan me niet van het idee ontdoen dat ze zich losmaken van ons..dat ik weer mijn vriendin een stukje kwijtraak door onze partners.

Het gevoel dat we niet goed genoeg voor hen zijn ( lees: ik kreeg ook al eens de opmerking dat een citytrip opnieuw naar NY waarschijnlijk boven budget is), we niet rijk genoeg zijn of niet chique genoeg of wat dan ook blijft me bekruipen.

Ik wil mijn vriendin niet kwijtraken, maar ik voel dat de vele uitingen van kritiek me afstand doen nemen.  Heb hier echt geen zin meer in en al zeker niet om me minderwaardig te voelen.

Dit maakte dat ik me gisterenmiddag heel onbehaaglijk voelde, het niet durfde uiten aan mijn lief en dat ik vanmorgen om 6u klaarwakker was me constant afvragen of het afschrijven me beter zou laten voelen en of ik het toch moet delen met mijn lief….

Het voelt allemaal zo fout aan…..of ben ik echt te gevoelig en moet ik haar er met confronteren?

Mag ik morgen aub wakker worden in de wetenschap dat ik het allemaal kan loslaten…..

 

 

12 gedachtes over “Skills toeëigenen #40dagenbloggen

  1. Ik begrijp je wel, ik ben ook gevoelig aan zo’n dingen en zou waarschijnlijk dezelfde vragen beginnen stellen als jij. Of dat ook terecht is, dat weet alleen je vriendin. Ik hoop voor jou dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen.

  2. Bah, ik weet precies wat je bedoelt! Ik zou me ook slecht voelen! Wat een misplaatste opmerking van die wijn! Ja, mensen ondergaan inderdaad een evolutie. Men zegt vaak, soort zoekt soort en daar is wat van aan. Vroeger gingen mijn jongste broer met zijn vrouw, en wij samen eten met mijn verjaardag. Nu lukt dat ook niet meer. Zij drinken altijd champagne, dure chateauwijnen en wij kunnen daarin niet mee en willen dat ook niet , alleen maar om de schone schijn op te houden. Wat vervelend dat je daardoor je beste vriendin dreigt kwijt te geraken. Misschien moet je haar dat eens zeggen dat die opmerking over de wijn je pijn gedaan heeft en dat je soms het gevoel hebt dat er barsten in jullie vriendschap komen en je daar heel triest om bent. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel van het vervelende gevoel af komt. Knuffel van mij x

  3. Loslaten is voor veel mensen moeilijk, ook hier een work in progress – begrijpelijk dat je je rot voelt! Persoonlijk geloof ik dat je gevoelens uiten aan de persoon in kwestie de beste manier is om er overheen te geraken. Dan blijft het niet bij gissen, dan wéét je met zekerheid of die opmerkingen al dan niet zo bedoeld zijn. Hopelijk komt het weer goed na een goede babbel!

  4. Ooh hier zou ik ook nachten van wakker liggen. Zoiets loslaten is heel moeilijk. Ik volg Mel wel als ze zegt dat je gevoelens uiten aan de persoon in kwestie het beste is, maar dat is daarom niet altijd even makkelijk. Ik duim voor je dat het snel opgelost raakt.

  5. Loslaten is iets heel moeilijks lijkt me. Ik zou er ook mee zitten, moest dat bij mij gebeurd zijn. ik hoop dat je er toch een beetje afstand van kan nemen. Eerlijk uw gedacht zeggen, is belangrijk maar ik durf het ook niet altijd;

  6. Pff, eigenlijk is het een goed teken dat jouw vriendin zich op haar gemak genoeg voelt om dit te zeggen. Ze gaat er ergens vanuit dat in jullie relatie die openheid kan. Maar waar ze geen rekening mee houdt, is hoe dit bij jou binnenkomt.
    Het is makkelijk van nu tegen jou te zeggen: je had dat moeten zeggen, want ik herken mezelf ook daarin, meestal besef je pas ten volle achteraf wat ze nu eigenlijk zei of heb je je antwoord pas een paar uur later klaarzitten…
    Loslaten of aanpakken? Een moeilijke denk ik, in beide gevallen.

    1. Ik was op die moment zo gekwetst dat ik blokkeerde, terwijl ik normaal heel hard zou reageren. Het is ook niet de eerste keer dat kritiek wordt geuit, maar moet ik die kritiek niet kunnen relativeren vraag ik mezelf af. Moet kritiek kunnen tussen vriendinnen?

  7. Ik snap dat dit je heel hard raakt. Maar het kan inderdaad wel een teken zijn dat zij zich zo op haar gemak voelt bij jou dat ze vindt dat ze dit moet kunnen zeggen.
    Misschien moet je haar wel zeggen dat dit zo hard bij jou binnenkwam, dat het je kwetste. En dat jij het gevoel hebt dat er barstjes komen en dat je dat zo jammer vindt. Aan haar om te bevestigen of te ontkennen dan… Maar makkelijk is dat inderdaad niet.
    Sterkte! Xxx

  8. Het is normaal dat zoiets je raakt eh. Maar wel zonde van de vriendschap. En zonde van de vreemde opvattingen die je voorgeschoteld krijgt. Anderzijds zijn zulke mensen je inspanningen dan wel niet waard. Al is dat ook altijd heftig om vast te stellen.

  9. Ik zou daar ook van wakker liggen hoor. Is het niet de ongeschreven regel – eens je pubertijd en kalverliefdes gepasseerd bent – dat je geen kritiek mag hebben op de partner van een vriendin? Ik doe dat alleszins nooit. En zo van die mensen die doen alsof ze iets van wijn kennen. Zet ze anders de volgende keer dezelfde wijn voor en toon ze een dure fles, wedden dat ze niet proeven dat het nog steeds dezelfde wijn is 🙂 🙂 🙂 (De smaak van wijn wordt immers te vaak en voor een groot deel mee bepaald door het oog: de prijs en bekendheid van de wijnnaam.) *evil*

  10. He bah, wat een nare opmerking van die wijn. Maar misschien bedoelde ze het heel anders ? Ik zou de volgende keer vragen hoe ze het precies bedoelt. En haar confronteren met het feit dat jij je op de een of andere manier “niet goed genoeg meer voor haar voelt”. Onder andere door zo’n opmerking. Haar reactie daarop is alleszeggend voor de (toekomstige) staat van jullie vriendschap. Vriendschappen veranderen, en gaan soms niet een heel leven mee, hoe jammer en pijnlijk en verdrietig ook. Ik ken er helaas alles van, en die eigenschap loslaten, tja, daar zou ik morgen ook wel graag mee wakker willen worden. In ieder geval sterkte met deze situatie.

  11. Ik zou het ook niet fijn vinden mocht mijn vriendin zo’n opmerkingen maken. Als vriendinnen moet je toch alles tegen elkaar kunnen zeggen op een vriendschappelijke manier, dus ik zou het haar eens zeggen.

Geef een reactie

