Als kind #40dagenbloggen

Als kind, wat deed ik toen graag en doe ik het nog steeds??

Ik was en ben nog steeds bezeten van een bal :-),  in Decathlon moet ik me steeds bedwingen om er geen vast te nemen en hem te betasten op mijn vingers te laten draaien…..

Het verhaal van de bal.  Mijn ouders waren lid van een korfbalclub en nu fronsen de wenkbrauwen, want wat heeft dat te maken met een bal, dat is toch een denksport ( sinds kort de grote grap :-)).  Als kind groeide ik daar op, elk weekend brachten we daar grotendeels door.  Al snel was ik bevriend met de materiaalmeester, die mij met plezier een bal gaf, als ik plechtig beloofde hem terug te brengen, volgens mij is mijn discipline daar gestart :-).  Een bal en later kwam daar dan een korfbalpaal bij, eerst een kleine, waar ik uren stond naar te gooien, meestal met mijn buurjongen en tevens mijn beste vriend of met een ander gewillig slachtoffer.  Hoe ouder we werden, hoe intensiever en competiever we dit speelden.  Onmogelijk te zeggen hoeveel uren ik tussen 2 palen heb staan gooien om zo snel mogelijk 21 goals te maken met mijn partner in crime en sneller dan de tegenstander.  Voor de meeste lijkt dit nu chinees, maar geloof me voor ons was dit serieus.  Dit verbeterde onze techniek, balgevoel, competitiedrang en smeedde een band met mijn ploegmaten ( ja ja, de enige gemengde sport), want vanaf 6jaar startte dan ook de wedstrijden, wat trouwens niks te maken heeft met tussen 2 palen gooien.

Sport was mijn leven, ik bracht al mijn vrije tijd daar door, trainde, wedstrijden in regen, wind het maakte niet uit, ik was bezeten van het spel en de bal.

Toen ik eind 2006 besliste om mijn leven om te gooien na een vreselijk jaar, nam ik ook letterlijk afstand van deze wereld, ik moest me er letterlijk van losweken, wilde ik groeien en het leven leiden dat ik echt wilde, want tot dan werd dat bepaald om hoelaat ik moest trainen en waar ik wedstrijd had.

En ik miste dat enorm in het begin, lang heb ik elk jaar in augustus gedacht, zou ik niet gaan meetrainen.  Toen ik lopen ontdekte, verlegde ik mijn focus, maar ik moet niet liegen, sport is nog steeds enorm aanwezig in mijn leven.

En die bal, het blijft een onverwoestbare aantrekkingskracht 🙂

 

4 gedachtes over “Als kind #40dagenbloggen

  1. Ik had als kind niets met sporten en ook nu heb ik er nog steeds een haat-liefde verhouding mee. Lezen daarentegen, daar was en ben ik nog steeds verzot op 🙂

  2. Ik heb altijd een hekel gehad aan balsporten… weet niet waarom, misschien te vaak een bal tegen mijn hoofd gehad? 🙂 Alleen in squash en basket was ik niet rotslecht. Geef mij maar sporten zonder attributen, twee benen, stevig op de grond en gáán met die banaan!

Geef een reactie

