Het onmisbare item #40dagenbloggen

Het onmisbare item in het huishouden staat vandaag op de blogplanning.

Geen seconde heb ik daar over moeten nadenken, dat zijn mijn rubbere huishoudhandschoenen van dit type 🙂

 en ja, ik koop ze altijd in het roze :-).

Ik hoor nu heel veel vrouwen nu denken, daar kan je toch niet met werken, wel ik kan dat perfect.

Uiteraard heeft het een reden waarom ik ze draag wanneer ik in aanraking kom met water en neen, ik draag ze niet onder de douche.

Mijn handen is altijd een teer punt geweest, mama vertelde me altijd dat ik helemaal smerig mocht zijn, maar mijn handen moesten proper zijn.  Natte handen, om de een of andere reden kan ik dat niet goed verdragen.  Ik word daar wat ambetant van, waarschijnlijk heb ik ergens een trauma opgelopen :-).

Toen ik studeerde, spekte ik mijn budget bij in een slagerij ( leuke woordkeuze he :-)), elke keer moesten de snijmachienes worden gereinigd.  Het produkt dat gebruikt werd om te reiningen was zo sterk, dat na verloop van tijd de vellen echt van mijn handen vielen.  Iets wat mijn trauma niet te goede kwam, tubes handcreme smeerde ik maar niks was doeltreffend.  Gelukkig nam ik na een tijdje de administratie over van de “manager” die weinig of geen kaas had gegeten van de paparassenwinkel en laat ik daar nu net in uitblinken en ik was weg uit de koude winkel en mijn handen bleven droog en proper :-).  Mijn handen herstelde zienderogen.

Sindsdien behandel ik mijn handen nog beter en is ik beken mijn trauma groter.  Dus ik draag gewoon tijdens de huishoudelijke klussen, roze rubbere handschoenen, om mijn handen te beschermen, velen gaan nu denken wat een strekenwijf, maar ik voel me er gewoon goed bij…..

 

10 gedachtes over “Het onmisbare item #40dagenbloggen

  1. Zelf kan ik niet werken met rubberen handschoenen, maar het ziet er veel professioneler uit als je ze aan hebt tijdens het huishouden 🙂 En dan nog roze ❤

  2. Ik dacht zo: ‘Wat een strekenwijf’ ;).
    Neen, serieus nu. Als het helpt om je handen te beschermen, heeft niemand daar iets op aan te merken. Zelf zet ik altijd een emmer op mijn kop om het gras af te rijden, zo ben ik beschermd tegen neerstuikende zwaluwen.

  3. Geweldig dat je ze in het roze koopt 🙂 Zelf zou ik er niet met kunnen werken, maar als jij dat kan en het je helpt om je handen te verzorgen en trauma te verminderen, dan is dat prima!

  4. Ge hebt gelijk hoor, als ik de badkamer moet schuren (kalk.. nagel aan mijn..) of dweilen of toiletten dan haal ik ze ook steevast boven, al zijn de mijne geel 🙂

  5. Ik kan geen handschoenen verdragen, ik vind dat een verschrikkelijk gevoel om die aan te hebben. Maar ik kan mij wel inbeelden dat het voor jou een must is… handen die vervellen, brrr!!!

  6. Hier nog zo’n strekenwijf, ik draag ze vooral om mijn nagellak te beschermen 🙂 En om uien te snijden draag ik zelfs van die chirurgische handschoenen, want ik word ronduit agressief van de geur die anders aan mijn vingers blijft hangen, bah zeg!

Geef een reactie

