Ik kus mijn 2 pollekes #40dagenbloggen

Elke dag besef ik dat ik aan de goede kant van het leven sta en ben ik enorm dankbaar voor mijn goede gezondheid, mijn fantastisch lief, het project zoon :-), mijn familie waar ik altijd kan op terugvallen ( of is het andersom :-)).  Ik heb een warme thuis en nest waarin ik me kan terugtrekken en opladen….ik leef in luxe en heb de eigenschap tevreden te zijn met alles en geniet enorm van kleine dingen…..

Ik ben een gelukzak, ook al was mijn start niet waar ieder kind van droomt, toch was het een basis die me gesterkt heeft en heeft leren omgaan met tegenslagen, want ook die zijn er in mijn leven geweest, ook foute keuzes :-), lessen hieruit geleerd een weer verder gegaan, geloven in mijn eigen kracht.

Gisteren was ik even van mijn sokken geblazen en dan word ik nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik een zorgenloos leven leidt…..

2 topmadammen, elk op hun manier gaan door moeilijke periodes, ze worden verplicht te dealen met problemen die je je ergste vijand niet toewenst, ze moeten erdoor of ze willen of niet, je staat aan de zijlijn je kan alleen een luisteren…..hun verhalen lees je hier en hier.  Dit zijn 2 sterke vrouwen ( en op vrouwendag mogen ze wel eens in de bloemen worden gezet), die vechten als leeuwinnen voor hun kinderen, hun gezondheid helemaal niet aan hun kant hebben, niet klagen, nooit kruipen ze in de slachtofferrol en blijven ze genieten van het leven, we kunnen er allemaal iets van leren.

Gisteren hakte hun verhalen er diep in bij me……terwijl mijn grootste zorg gisteren was of ik blauwe of witte sneakers zou kopen.  Ik kocht ze niet, ik schaamde me diep en kon het niet over mijn hart krijgen…..

Ik mag echt mijn 2 pollen kussen met mijn leven………

 

6 gedachtes over “Ik kus mijn 2 pollekes #40dagenbloggen

  1. je bent zo’n mooie madam, vanbuiten en misschien nog meer vanbinnen (als dat al kan). ik lees jouw blogjes graag, ze zijn zo (h)eerlijk…

  2. Ik voel mij ook zo oppervlakkig als ik klaag omdat ik ergens naartoe moet waar ik geen zin in heb (om maar een recent voorbeeld te geven). Dus slik ik tegenwoordig wat vaker mijn eigen geklaag in. En doe mijn best om te genieten, want andere mensen, out there, hebben véél minder geluk. ’s Moeilijk he, dikwijls, want we zijn het zo gewoon!

Geef een reactie

