Tools/gebruiksvoorwerpen #40dagenbloggen

Zonder welke tools/gebruiks-voorwerpen zou je echt niet meer kunnen functioneren?  En zo heb ik wel wat materiaal :-), dat ik enorm veel gebruik, lees dagelijks :-).

Om te beginnen is dat Evernote een app waarin je alles kan bewaren.  Ik gebruik dat enorm veel voor recepten, elke keer als ik een recept tegenkom dat ik wil maken, kopieer en plak ik het in mijn recepten boek .  En zo vind je alles makkelijk terug aangezien Evernote over een zoekfunctie beschikt.  Verder bewaar ik er ook leuke adresjes in, dat ik her-en der  lees.  Leuke sites, cadeauideeën voor familie en vrienden dat ik oppik :-).  Natuurlijk nog allerlei lijstje en gedachtengangen en to-do lijstjes :-).  Het is mijn life-saver eerste klas :-).

Ynab life-saver nummer 2 :-).  Elke euro die er binnenkomt krijgt een opdracht, elke euro die we uitgeven wordt genoteerd, wat maakt dat ik een perfect overzicht heb wat we uitgeven en het geeft ons de mogelijkheid “spaarpotjes” op te bouwen, zodat er geld is voorzien als mijn auto moet gerepareerd worden,  of de verzekeringen moeten betaald worden.  Je maakt het zo basic of uitgebreid als je zelf wil natuurlijk.  Ondertussen hebben wij daar een heel uitgebalanceerde methode in gecreëerd die heel goed aanvoelt en het geeft mij het gevoel dat we onze finaciën beter onder controle hebben daar we per rubriek precies kunnen zien wat we uitgeven en bij aankopen wat we precies kunnen uitgeven.

Nummer 3, mijn schrijfagenda, the old fashion way maar volgens de nieuwe berichtgevingen weer heel hip.  En ja, ik schrijf ook met vulpen :-).  Ik gebruik die voor zowel voor professionele doeleinden ( lees: mijn Paradijselijke to-do list) als privé-doeleinden ( lees: afspraken, weekmenu’s, mijn gewicht :-))..ook rekeningen of te behandelende brieven steek ik tussen mijn agenda, zo vergeet ik het niet en wordt het geklasseerd wanneer het behandeld is.  Het is dus ook een opslagruimte :-).

Nummer 4, mijn electronische agenda omdat hij me meldingen geeft :-), daar noteer ik mijn afspraken is ( je kan het niet genoeg noteren), maar ook zaken die ik niet mag vergeten, zoals dat ik typpex moet meebrengen, of de boodschappen uit de koelkast niet mag vergeten, tot de schoenen naar de schoenmaker moeten, lees : alles wordt erin genoteerd zodat ik niks vergeet 🙂 en op tijd en stond word ik er ook effectief aan herinnerd :-), doelstelling bereikt :-).

 

Nummer 5,  het wereld wijde internet, wat zouden we dezer dagen zijn zonder, ik hoor nog bij de generatie dat een leven zonder gekend heeft :-), maar ik ben hooked en ik ben zo een van de voorstanders.  Het heeft ons leven verrijkt en ja, doemdenkers zijn er altijd, maar de voordelen wegen niet op tov de nadelen.

 

11 gedachtes over “Tools/gebruiksvoorwerpen #40dagenbloggen

  1. Ik denk dat ik depri zou worden als ik mijn uitgaven zou noteren Ik zou daar kierewiet van worden en mijn hoofdje heeft het al zo moeilijk met nadenken. En evernote, heb ik ook eens gebruikt. Maar laptop is gecrashd en ik weet niet meer waar ik het nog terug zou vinden. Mijn laptop is vooral om te communieren, en voor het opslaan van foto’s en uiteraard om te kijken in de grote googlebibliotheek, die zou ik niet kunnen missen! Telefoonnummer nodig, even googelen, receptje nodig, ook hier gebruik ik meneertje Google voor. Maar t mag voor mij niet ingewikkeld zijn.

  2. Ik twijfel al een hele tijd om de “echte” ynab aan te schaffen. Het enige dat mij tegenhoudt is dat hij niet rechtstreeks effectief geld in mapjes klasseert 🙂 hahaha Daar zouden de online banking dinges toch echt eens werk van moeten maken!

  3. De bovenste twee heb ik niet maar dat wordt in mijn Bullet Journal genoteerd 🙂 Ik hou het graag op papier allemaal. Daarnaast heb ik nog een agenda. Rekeningen steek ik ook tussen mijn BuJo 🙂

  4. Ik gebruik ze ook allemaal en zou niet meer zonder kunnen, buiten YNAB. Ik ben vreselijk slecht met cijfertjes en heb ooit een testversie ervan geprobeerd maar het bleef maar knetteren in mijn hoofd iedere keer als dat ik dat ding zag 🙂

  5. Momenteel gaat er in het begin van de maand zoveel aan de kant en de rest mag ik mee doen wat ik wil… zo wordt er gespaard en heb ik toch een ‘vrij’ gevoel als ik iets leuks wil 🙂
    Een agenda ik ben er mee begonnen in januari en momenteel weet ik hem al weken niet meer liggen… wat is dat ding toch?? Ik hou alles op de smartphone bij.
    En het internet… het is toch handig 🙂

Geef een reactie

