My body #40dagenbloggen

Mijn lichaam, hoe ik erover denk? En of ik een cosmetisch ingreep zou overwegen….

Eerst en vooral ik ben dankbaar, dankbaar voor mijn gezond sterk lichaam met een veerkrachtige geest.  Ik ben zelden ziek, kan fysiek veel aan en heb een geweldig goede conditie.

Bon, hoe denk ik over mijn lichaam, positief of negatief……met recht en rede positief, ik heb niks te klagen over mijn lichaam ( lees bovenstaande).  Ondanks mijn bijna 44 jaar zit ik nog strak in het pak, hangt mijn buik niet over mijn broek en voel ik nergens vetrollen.  Ben ik dan altijd zo content, nee hoor, mijn benen zijn te kort, mijn lichaam te lang, heb haar van weinig kwaliteit en mijn gezicht is niet symmetrisch, niks aan mijn lichaam, heb ook 2 verschillende handen en voeten en nu hoor ik jullie lachen en denken iedereen heeft een rechter- en linkervoet of -hand, maar bij de mijne zijn verschil in vorm aan te merken, ook qua nagels is er een verschil in vorm,…en ik heb rimpels, die zich vooral situeren onder mijn ogen en nee, dat maakt me niet happy.

Zou ik eventueel cosmetische ingrepen laten doen.  Wanneer mijn oogleden voor mijn ogen hangen absoluut.  Zou ik grijpen naar botox, fillers of facelift, nee, dat zou alle expressie weghalen en me een onnatuurlijke uitdrukking geven.  Ik wil waardig ouder worden en het proces zijn gang laten gaan.  Af en toe zal ik me wel eens laten verleiden tot een of andere wondercreme die alleen de rimpels uit mijn geldbeugel halen :-).

Maar mss verander ik nog van gedacht, momenteel kan ik er met leven, met mijn lijf 🙂 en zijn gebreken, want als ik goed rond me kijk weet ik dat ik niks te klagen heb en blij moet zijn met het genetisch materiaal dat ik meekreeg.  Alles is in balans, hoofd, lijf en dat straal ik uit, ik ben een verdomd gelukkige madam…

 

8 gedachtes over “My body #40dagenbloggen

Geef een reactie

