Favoriete geuren #40dagenbloggen

Geuren…..ik ben er gevoelig aan vooral aan slechte geuren dan,..

We gaan eerst voor de favoriete geuren en dan start ik onmiddellijk zonder nadenken met de geur van seringen, een geur die me altijd terugbrengt naar mijn jeugd en mijn mama.  Achter in de tuin staat een seringenboom en mama sneed regelmatig de onderste takken af om ons huis op te fleuren.  Ik verplicht papa nu hetzelfde te doen bij haar foto…tijdens onze regelmatige saunabeurten wordt er tijdens een opgietsessie al eens de geur van seringen gebruikt en dan kan ik echt tot tranen geroerd zijn…..het is en blijft mama’s geur.

Wat parfums betreft het ik jaren altijd hetzelfde gebruikt, het begon op mijn 18de met de geur Paloma Picasso ja, dochter van, deze gebruikte ik tot mijn 30ste en een nieuwe transformatie plaatsvond, toen werd het Glam City van Armani, bussen sloeg ik nog in toen hij van het toneel verdween.  Toen ik door die voorraad doorzat werd het Mademoiselle van Chanel een klassieker…en toen bracht mijn lief Noir van Chanel mee en zat ik met 2 flesjes, maar de geuren hebben dezelfde ondertoon wat maakt dat je ze dor elkaar kan dragen.  Maar toen ik met Kerst tegen een promotie aanliep kocht ik in een impuls Zadig&Voltaire van het gelijknamige merk…..iets totaal anders.

En sindsdien is er een lichte stoornis in mijn hoofd, ik ruik graag altijd hetzelfde, want je parfum kruipt dan overal in.  Dat gegeven valt nu weg en mijn hoofd heeft er moeilijk mee.  Mijn oplossing, enkel de Noir gebruiken voor het moment, die gaat leeg zijn tegen wanneer hij te zwoel wordt voor de tijd van het jaar, dan overschakelen naar de Zadig&Voltaire wat ook een frissere geur is  en dan maken we de cirkel rond met Mademoiselle op te gebruiken.  Nooit wil ik nog verschillende flesjes hebben staan, veel te ingewikkeld :-).

Slechte geuren, kunnen me echt misselijk maken, wat vind ik echt slechte geuren……zweetgeur, lijfgeur, dranklucht, verbrand eten, zweetvoeten, bedorven eten,  lavendel, marseille zeep, zure melk, de GFT-bak en zo kan ik nog uren doorgaan.

Laten we elkaar dit beloven, doe vandaag wat extra deo aan en breng een vleugje parfum aan en genieten van al die heerlijke geuren.

 

14 gedachtes over “Favoriete geuren #40dagenbloggen

  1. Ik heb een paar weken geleden een parfumwinkeltje ontdekt waar ze geuren samenstellen, op soort. Ik kreeg ‘out of the blue’ een staaltje en vond de geur fantastisch. Toch nog van alles geprobeerd, maar dit was het. In plaats van een bloemige of fruitige geur (wat ik gewoon ben), is het deze keer iets zoets. En iedereen vindt het lekker ruiken, heerlijk hé.

  2. Ik vind het net leuk om veel parfum in mijn kast te hebben. Enfin veel, ik denk dat ik nu vier of vijf geurtjes heb staan. En ik kies volgens het seizoen of mijn mood. zo vond ik het nodig om op de luchthaven snel een zomerparfum te kopen omdat ik die niet meer had.I Wat staat in mijn kastje. coco de mademoiselle van Chanel, Chanche van chanel, Paris van Yves saint laurent, Azarro pour elle. Dan nog eentje van Dolce gabbane die bijna leeg is En degene ik laatst kocht is Woman van Hugo boss.

  3. Ik gebruik elke dag parfum, een kleine luxe die ik mezelf graag permitteer. Het was lang Empreinte van Courrèges, maar die werd eeuwen geleden uit de rekken gehaald, en toen werd het zoeken. Nu heb ik al enkele jaren Narcisso Rodriguez, de zwarte of de lichtroze fles. Heerlijk. Elke dag weer een klein vleugje genot.

  4. Ik volg je hoor, ’s ochtends een beetje extra deo en parfum, daar gaat niemand van dood, integendeel 🙂 Hatelijk vind ik het als je iemand zijn zweetgeur van ’s ochtends vroeg al ruikt. Toen ik nog vaak het openbaar vervoer nam moest ik echt de neiging onderdrukken om spontaan kleine flesjes deo te gaan uitdelen 😉

Geef een reactie

